Apple forever

Skrivet den 2011-10-06 kl 14:38:46 i kategorin av Jenira
Permalink

Efter gårdagens dödsfall med Steve Jobs så började jag tänka lite på hur många minnen som jag delar med hans produkter. Mitt första minne, ett i mitten och ett nuvarande.

Mitt första minne med Apple är nog mitt första minne med en dator överhuvudtaget. Det var hemma hos mina kusiner i Uppsala som fick hem deras första dator och jag minns hur jag stirrade på denna stora maskin och var fascinerad hur mina äldre killkusiner titta ivrigt för att få använda denna grej. Den tillhörde min äldsta kusin och jag minns tydligt hur hängiven han var till produkten och hade Appleklistermärken på den. För mig var denna maskin något helt helt annat. Det var en hel produkt skapad bara för att få spela TETRIS. Varje gång vi var hemma hos dem, samlades alla vi småttingar för att få turas om att få spela tetris tillsammans.

Men jag kom bort från Appleprodukten då min pappa köpte vår första PC när jag gick i 6:an och mitt mellanminne med Apple var när jag läste naturmedia i gymnasiet och ett av ämnena var grafisk formgivning. I den salen fanns enbart massa gröna (skolans färger) macintosh datorer och fy vad jag hatade dem och sade till lärarna att de bara skaffat dem för utseendets skull. Inte skulle jag någonsin skaffa mig en mac någonsin.

Tills det var dags för mig att köpa en ny bärbar dator (min gamla blev stulen när vi hade inbrott) och jag var BOMSÄKER på vad jag skulle ha och hade gjort min research i flera veckor. Men sedan står man där vid de snygga Apple produkterna och en kvart senare stod jag vid kassan med min första ibook. Än idag kommer jag kalla det en av mina bästa köp och fastän jag fick kämpa lite med den i början så kommer jag aldrig gå tillbaka.

Alla mina Apple produkter har gjort min vardag lite lättare och jag kan nog tala för många många många andra. OCH SNYGGARE :)

 


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: