A la France in Bethesda

Skrivet den 2011-10-19 kl 07:08:27 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag var i lilla Frankrike idag och åt middag med Rosh. Jag var där lite tidigt och njöt av live musiken som spelades i bakgrunden. Jag vaknade 5 imorse eftersom jag började tidigt. Vid 12 så höll jag på att somna sittande och fick stoppa i mig en kopp kaffe (fast läkaren sa INGEN KAFFE) men jag kunde ju inte hålla mig vaken. 

Det har varit en lång dag och dags för mig att nattas. Lite ensamt ikväll då min man är i San Antonio i Texas och beskriver det som lilla Venedig. VA LIKSOM? Aldrig hört talas om stället och han visade bilder och han hade verkligen rätt. Nästa gång han åker dit, ska jag komma dit för någon dag. Jag som tittar på alla rese program i Sverige har aldrig hört talas om detta ställe, men detta är tydligen ett stort turistställe i USA. Kul att vi hittat lilla Europa innanför gränserna. 




När jag ser detta är det nästan värt att vakna så tidigt på morgonen.




Lilla Frankrike i ett litet hörn...





Live musik med en fransk Baguette medan jag väntande på henne. Mysigt!


Grillad Brie med garlic och hasselnötter


Fisk med sötpotatispure. Jag fick chock av hur mycket mat det var, men ännu mer chock över att lyckats äta upp maten :)



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: