Vart tog all energi vägen?

Skrivet den 2011-11-09 kl 04:42:33 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag kan inte röra på mig, att vara social gör mig tröttare än ett pass på gymmet. Jag är helt slut och har lagt mig i sängen redan kl 22 (det händer typ aldrig). Jag har lite sådär mild huvudvärk och det är INTE för att jag druckit för lite vatten, nej nej. Utan jag tror att jag tänker för mycket hela tiden och planerar allt i mitt huvud om och om igen.

Idag träffade Lisa Mabe som jobbar på en PR/Advertising firma och har haft mycket erfarenhet inom detta samt att hon startat ett eget företag som verkade väldigt intressant. Mitt första intryck av henne var att hon var VÄLDIGT SNYGG och otroligt trevligt. Vi träffades på ett mysigt ställe mitt i Dupont Circle i DC och pratade rätt så länge om jobbrelaterade ämnen. Jag tyckte att våra konversationer flöt på väldigt länge, men jag kunde inte sluta tänka på vad hon fick ut av det hela. Men jag tror helt ärligt att hon verkligen bara ville hjälpa. Fick verkligen en massa råd och jag minns knappt hälten av dem även om jag försökte skriva ner så mycket som möjligt. 

Hon tyckte att jag skulle vara mer aggresiv i mina online ansökningar och ringa upp alla kontakter jag får. Hon tipsade även om platser hon trodde jag skulle passa hos och massa annat. Så nu måste jag samla allt hon sagt och följa upp alla mina ansökningar och leta upp lite personer på LinkedIn. Men inte just nu, jag orkar inte ens tänka på jobb, i alla fall inte idag. Men imorn ska jag vakna tidigt och gå på en intervju hos en Finans konsult firma i DC och hoppas på att göra ett bra intryck så att de kan marknadsföra mig lite och sälja in mig på ett bra företag.

På House of Sweden jobbar även General Manger Cecilia med mig och hon råkar även vara Vice Ordförande för SWEA i DC. SWEA är en organisation för Svenska kvinnor världen över. Det är via dem jag ska delta i luciatåget här i DC, vilket ska bli kul. Jag blev vald till Lucia i 9an för att jag var med i kören, men jag varken tror eller hoppas på att bli lucia, har hemska minnen av stearin som fastnade i mitt hår och som var fruktansvärt svårt att ta bort. 

Jag hann även springa in på MAC för att köpa en ansiktsprodukt som jag förälskat mig i. Jag använder inte foundation, men gillar att ha något i ansiktet för att ge det lite lyster. Denna produkt är som en ansiktskräm med foundation i, så den lägger sig inte så tungt på ansiktet utan blir mer som en lätt kräm som smälter in i huden. Hoppas bara att jag köpte rätt färg!







Tog en promenad efter lunchen och det var jättefint väder till min förvåning. Jag ville nästan inte gå in igen.




Häftig uppgång till Dupont Circle.




Ny favvo i sminkhyllan



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: