Turkey Burger with Blue Cheese

Skrivet den 2011-11-08 kl 05:35:46 i kategorin av Jenira
Permalink

Eftersom jag var hemma idag så ville jag laga lite middag till mig och min hubby, så det blev hemmagjorda kalkon burgare. Jag föredrar kalkon på vardagarna eftersom det är ett hälsosammare alternativ och jag älskar hemmagjorda hamburgare då man har mer frihet och kontroll över vad man lägger i dem. 

Jag blandade kalkonfärs med lite jalapeno och kryddor och min lilla egna touch som jag lärde mig på food network: att lägga blue cheese innuti burgaren och sedan steka dem. Resultatet blir en härlig blue cheese surprice när man tar en bit mmmmm. Till burgaren gjorde jag karameliserad stekt lök och en spicy Mayo sås. Denna burgare försvann snabbt i min mage. 



Jag gjorde 2 stora burgare med blue cheese innuti och tre som var utan som jag kan ta med till jobbet imorn.






Jag lovar er mums filibaba.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: