Sportdåre fruar

Skrivet den 2011-11-13 kl 21:06:24 i kategorin av Jenira
Permalink

Om det fanns en show för fruar till sportsfanatiker så skulle jag kunna vara med i det programmet. Jag tror inte det finns en enda sport min man inte kollar på. Men jag börjar äntligen lära mig lite regler för amerikansk fotboll och det är inte så dumt som jag trodde. Just nu är hans kompisar över och hittar på söndagsfotboll i våran TV-lounge som ligger på samma plan. 

Själv har jag en liten tvätt dag och me me me dag. Jag måste fixa mina naglar och gjort massa spellistor på spotyfy samt rensat mina väskor. Efter ett tag förvandlas mina väskor till sopkassar med miljontals av kvitton och andra papper samt mynt. Jag rensade alla väskor och tog ut alla visitkort som jag samlat på mig sedan jag kom hit och la dem i en liten visitkortshållare och alla mynt en egen postmonä. 

Helgen i övrigt har varit bra, men igår hade jag en lite emotionell stund igen (orka vara jag), för det var nämligen Bobby's Baby shower. Efter våran härliga höst joggning var det tänkt att jag skulle duscha och fixa mig för att sedan spela in en video på mig med en hälsning som jag skulle skicka till Bobby's kompis innan vi begav oss hem till mina svärföräldrar på brunch. Men plötsligt hade min man två biljetter till kvällens CAPS (Washingtons Hockey lag med många svenska spelare) match. Så vi var tvungna att gå tidigare till DC för att hämta upp biljetterna, vilket i sig resulterade med att jag inte hann spela in videon.

Hur som helst, innan matchen såg jag på faceshit att alla verkade ha kul på baby grejen och blev helt emotionell över att jag var tvungen att missa denna stund med henne. Det bara kändes som om jag missar alla stora stunder med mina vänner. Men när vi väl kom in i arenan och jag såg alla röda hockey fans så försökte jag tänka bort det och koncentrera mig på matchen, ville ju inte förstöra kvällen för Hubby. Men jag hade verkligen kul, även om vi förlorade mot slutet. Men jag saknar verkligen mina vänner, men hoppas att de hade roligt på eventet. 

Idag söndag har jag hubby storhandlar lite för att ha något att äta under veckan och nu ska jag bege mig till gymmet. Jag tror att jag ska åka till Montgomery mall eller för att hänga lite där medan killarna kollar klart på matchen och efter det hoppas jag att vi ska ta en sväng förbi IKEA, det blir liksom aldrig av :) Samt är så sugen på YogiBerry igen (När är jag INTE sugen på glass?).

En glad nyhet är att jag ska på min första intervju imorgon, eller jag har två stycken. Men den ena är för en konsultfirma (not so exciting) och den andra för ett bra företag. HÅLL TUMMARNA FOLK!!! Min första amerikanska intervju, så det ska bli intressant. Hoppas att jag kan sälja mig tillräckligt bra och att jag inte missuppfattar några frågor eller börjar prata riktig svengelska eller något, man vet aldrig när jag blir nervös. 


Jag var ensam på kontoret i fredags och såhär ensam kände jag mig i 8 timmar. 


Men jag blev lite gladare till kvällen då vi skulle på hemma festen men tant som jag är så höll jag på att somna på deras soffa kl 22.00. Det var ju inte så lyckat !





Härlig höst jogging bland alla härliga färger, jag önskar att det kunde vara höst lite längre. Jag längtar INTE till vintern kan jag säga, även om jag älskar snö. 







Dags för brunch hos mina svärföräldrar. YUM YUM







Sport fans är ju helt galna, men jag hade riktigt kul och blev helt inne i matchen. Så tycker ni att jag borde göra en läpp förstorning ?



Jag älskar helg frukost. Jag är en frukost fanatiker och äter alltid frukost innan jag går till jobbet. Jag förstår inte folk som missar frukost, hur klarar ni er ? Vardagar blir det oftast Cheerios med lite nötter och mjölk och en knäcke macka med ost och pålägg av något slag. Helger så lyxar vi till det lite. Idag blev det hemma bakade scones med ägg, pålägg, peppar jack cheese och lite stekta lökar. Jag har fåttt en ny facination för stekt lök. Det passar till så många rätter. Passade så bra till vårt goda kaffe. 









Kommentarer
Anonym

Särskrivningar är vanligt förekommande hos amatörskribenter (eller de personer vi idag kallar bloggare). Ett mellanslag för mycket och vi har plötsligt en sjuk sköterska på akuten istället för en kompetent sjuksköterska. Något man kan ha i bakhuvudet nästa gång man generöst delar med sig av allt för resten av vår runda planet ;)

2011-11-26 @ 23:54:25
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: