Krigare

Skrivet den 2011-11-03 kl 04:00:50 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag kan i alla fall säga att jag har kämpat efter dagens försök att "networka" på karriärsdagen. Jag åkte till Parya igår som bor i Arlington och jag som precis har lärt mig Maryland var tvungen att köra i Virgina för första gången som är 10 ggr mer komplicerad än Maryland. Så jag försökte hitta min "Exit 45 B", men tack vare all trafikarbete så missade jag den och plötsligt började min "Navigation" på min telefon krångla (SÅKLART) och jag vet inte vart jag hamnade om jag ska vara ärlig. Jag stannade MÅNGA exit senare på ett litet hörn och började gråta som ett litet barn (hihihi måste skratta lite åt det nu). Men tog tag i telefonen och ringde min man som hjälpte mig från Chicago att hitta tillbaka till rätt väg. Allt ordnades till slut, men idag hade jag verkligen INGA problem att åka hem som tur var.

Så här var det för mig när jag var ny i Maryland och efter några misslyckanden lyckades jag lära mig vägarna. Så det handlar om att våga ta risker och lära efter dem I guess :). Men jag vet inte vad som hände med vägbeskrivningen PRECIS när jag behövde den. Den vägrade jobba med mig helt enkelt. 

Idag har jag krigat, igår sov över Parya för att vi skulle kunna vakna tidigt och åka vår lilla resa till University of Virginia. Det tog oss 3 hela timmar att åka dit och trots det fina vädret så var vi dödströtta när vi väl kom fram. Både jag och hon hade klätt oss i kostym för att se så professionella ut som möjligt och TUR DET. ALLA såg så himla snygga och professionella ut. Det fanns massa massa företag där och jag kände inte till 80 % av dem. Men vi stannade där från 10.30 till 14.30 och vi splittrade på oss för att jaga så många företag som möjligt. Så hur gick det ?

Jo, det är lite blandat. Jag kan säga att jag verkligen INTE ångrar att vi åkte dit, men det är inte lätt att jaga jobb i ett främmande land. Vissa företag var jätteintresserade av mig och vissa ville inte kolla på mig eftersom jag hade en "konstig" bakgrund". I början tappade jag hoppet helt och insåg att jag aldrig kommer att lyckas, men sedan bytte jag strategi och började gå till andra slags företag och fråga mer om dem och hittade rätt bra människor att prata med. Så jag tror inte att det var helt bortkastad tid. Jag ska nu gå igenom alla mina visit kort jag fått och maila så många jag kan. Jag tror att många kommer att maila dessa människor och jag måste se till att jag är en av dem. 

Resan tillbaka kändes längre, men den var även 3 timmar och sedan skulle jag hem vilket tar 20 minuter men istället tog en timme med trafik. Slutsats: EN LÅÅÅÅÅNG JÄKLA DAG. Nu är jag helt slut och ska analysera lite över dagens händelse. Jag måste göra lite anteckningar på vem jag träffade och vem som kan kastas. Jag har iaf kämpat lite idag och fick reda på att det är en till karriärsdag i DC imorn, men jag måste ju jobba.

Min Hubby är tillbaka yeiiii så inga mardrömmar i natt :)




Vår lilla road trip till Södra Virginia. 




Vi behövde en dos av Starbucks innan vi in till mässan.





Lång dag och jag har pratat med för många människor, men jag hoppas på att det skall ge resultat i slutändan.




Kommentarer
FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-11-04 @ 14:23:38
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: