Jobba mer på mitt CV

Skrivet den 2011-11-02 kl 00:07:23 i kategorin av Jenira
Permalink

Det är allt jag tänkt på sedan jag kom hem från jobbet. Jag hade lite pepp talk med min kusin och nu är jag lite mer motiverad att ändra min och jobba på mitt CV mer. Den är för "boring" och jag tror inte den lockar arbetsgivarna alls. Jag ska på en jobbmässa imorn hade hoppats att jag hade pratar med henne INNAN jag skrev ut alla CVn. Jag hoppas även på att träffa lite bra människor som kan förhoppningsvis ge mig lite bra tips. 

Jag har bestämt mig för att skriva ner lite delmål. Mitt stora mål var att skaffa mig ett "FAB" jobb, men för att komma dit, måste jag nog bryta ner mitt stora mål till mindre delmål. Det finns många jobb att söka i detta land, men även många att tävla mot och många hungriga monster som vill lyckas lika mycket som mig själv. 

  1. Jag måste jobba med mitt CV så att den blir mer attraktiv för arbetsgivaren. Men jag har kommit på att jag nog ska ha två olika CV'n. En som är mer professionell och en som är mer utåtriktad.

  2. Vara med aktiv när jag har tid. Jag måste kolla runt mer och ge mer tid att hitta rätta tjänster. Mitt problem är att jag inte följer upp mina ansökningar i USA. Jag brukade göra detta i Sverige, men jag är rädd att säga något knäppt när jag ringer dem, men så kan jag ju inte tänka. Jag måste våga ta för mig mer. 

  3. Inte förlora hoppet. Det är något som jag är bra på nuförtiden. Jag kan lätt bli missnöjd och lat när det blir lite för jobbigt, men jag kan säga att människor här kämpar hårt för att lyckas. Jag ser min svägeska söka till alla dessa universitet och hon går genom samma process som mig, och måste sälja sig själv för att komma in på ett bra universitet. Jag måste kämpa lika hårt och inte våga tro på mig mer. 

    Mitt problem är att jag lätt tycker synd om mig själv och tänker tillbaka på allt som jag haft innan, men folk som har lyckats har fått kämpa, så det gäller väl mig själv.

  4. PEPP PEPP PEPP!!!
OK, igår hade jag gäster och jag lagade en enkel Butterchiken med naan och mango chutney. Jag hade köpt en massa godis och hoppades på att det skulle komma massa barn. I vårt komplex hade huset anordnat en Halloween party för alla barn och ute på gården grillade de härliga Smores. Jag stannade inte länge, då Gianni är för liten för att hänga på festen, så vi gick hem och mumsade på vår middag. Under middagen kom det massa barn och jag försökte ge så mycket godis som möjligt så att jag inte skulle äta upp allt senare. 

Nu ska jag till gymmet och bränna bort lite godis och sedan bege mig till Arlington och ha en Career slumberparty med Parya. Ohh vad jag inte känner för att gymma, men är man GODISGRIS SÅ ÄR MAN.



Redo för alla monster.




Alla som ville att monsterna skulle hälsa på, fick en Boo lapp.




Guest of honor.






Min Trick or Treat kompis.








Godis monster




Vi snodde lite cupcakes från Barnen :)






Kommentarer
Bobby

Men guuuud vilken söt bebis!! Vill äta upp!!!

2011-11-02 @ 22:35:38
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: