Jag är inte JK Rowling om man säger så

Skrivet den 2011-11-28 kl 05:04:28 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag fick min första kritiska kommentar på min blogg idag och jag är verkligen inte van att få dessa. Men det var lite kul, för jag glömmer att det är andra än mina vänner som läser min blogg. Men jag vill bara säga att jag är INTE en skribent och jag har ALDRIG varit bra på att skriva uppsatser eller artiklar. Det är inte min grej. Jag startade bloggen som en hobby för mig själv och jag vet att det finns många brister i mitt språk tyvärr.

Men jag ser inte detta som ett hinder för att INTE blogga. Jag gör detta för att det är kul och för att de som vill kan få följa mitt liv och mina nya utmaningar i livet. Sedan vet jag att jag säkert har 5 stavfel per blogginlägg och särskrivningar hit och dit. Jag är verkligen ledsen för detta, men mitt mål är inte att bli en känd bloggerska eller att rädda världen med mina inlägg. Jag skriver för att jag tycker att det är kul att skriva av sig lite. Man kan säga att det är lite terapi för mig. I'm sorry om det är lite irriterande med lite fel hit och dit, men I am doing this for fun så lite språkligt fel kommer nog att förekomma på bloggen :)

MEN jag ska göra mitt bästa för att läsa igenom mina inlägg innan jag publicerar dem, I promise :) 

Undrar hur många fel jag hade i detta inlägg...hihi










Kommentarer
Kali

Vem fan bryr sig?!?? Alla har faktiskt ett val...Man behöver inte läsa om man stör sig på sånt!!!

2011-11-28 @ 05:28:39
URL:
Anuja

Seriöst, om man bryr sig om särskrivningar och grammatisk korrekthet tycker jag fan att man ska leta upp en blogg som inriktar sig på det!



Jag tycker det finns riktig djup kvalitet i dina inlägg, det finns en innebörd! Vem orkar sitta och leta efter fel? Tyvärr är det så, många människor bryr sig inte om den stora bilden men hakar upp och kritiserar en efter små, obetydliga fel!



Skit i dessa och skriv som du brukar skriva! I love it!! :D

2011-11-28 @ 21:07:25
URL:
Bobby

Håller med Anu till 100%!! Snälla det är jag som lider av särskrivning och har säkert tusen fel stavningar i varje inlägg. But who cares!! Jag skriver för min och mina vänners skull och inte för någon som ska kolla stavningen. Roligt att folk orkar lägga ner energi på att kommentera strunt saker!! Fortsätt som du gör vännen, älskar din blogg precis som den är. Du hör ett kanon jobb.. <3

2011-11-28 @ 22:01:19
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Sarah

Jag skulle vilja veta vad definitionen av vad en amatörskribent är? Vem säger att en bloggare är en amatörskribent? Om man nu inte är totalt IQ befriad så vet man vid det här laget att informationsteknologin innefattar en mängd varierade skribenter. Dessa bloggare/amatörskribenter, som denna otroligt arroganta & negativa kommentator så fint påpekade på Carras blogg inlägg, är en makt faktor i många avseenden. Se bara hur vår revolutionen i Egypten sattes igång med hjälp av en, i dina ögon en amatörskribent men i mina å omvärldens ögon en hjältinna; en politiskt aktiv bloggare, med åsikter å nyhetsuppdateringar från ett Egypten som stängt ner hela internet vilket gjorde att Egypten försvann på cyberrymden totalt (vilket i stort sett inte sker) men på grund av påtryckningar från den breda massans krav på friheten, rättigheter å demokrati att få berätta för omvärlden om vad som

försigick i landet var regimen tvungen attge vika å se idag gick de till sitt första demokratiska val på väldigt länge!

Så jag frågar mig nu vem är amatörskribent nu för tiden? En författare kan sannerligen inte vara fullt verksam nuförtiden utan twitter och facebook uppdateringar eller sina BLOGG inlägg på den egna bloggen. Finns inte en enda tidning eller företag, vare sig det handlar om mode, livstil, mat, politik, ekonomi, utbildning, samhälle som inte använder sig av bloggare som man plockar från den allmänheten! Varför tror du att dessa maktfaktorer väljer att göra så nuförtiden? För att nå ut till den breda massan givetvis; by the people for the people. Visst

skriver väl man väl fel lite då å då men tror du att, låt oss säga ett program som

Windows Word stavprogram ALLTID har rätt? Ett tips till dig är att försöka ge konstruktiv kritik (hoppas innerligt att du vet vad det innebär) å att sluta med den arroganta stilen som du så fint bemästrar. / Sarah - Lärare i svenska, engelska, samhällskunskap och historia.

Försök komma till insikt till varför vissa

2011-11-28 @ 22:59:46
URL:
Sarah

Ignorera sista meningen men den kom dit pga att jag skriver från min iphone å tro mig inte lätt att stava rätt med iphone's stavprogram.

2011-11-28 @ 23:12:43
URL:
Anuja

Seriöst, den facebook-skadade nörden i mig vill bara trycka på en "gilla"-knapp på era kommentarer! :D WORD, tjejer!

2011-11-29 @ 02:26:11
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: