Hole in the wall

Skrivet den 2011-11-21 kl 05:37:47 i kategorin av Jenira
Permalink

Min Weekend når mot sitt slut men det känns inte så jobbigt, även om jag ska jobba imorn eftersom det är en kort vecka. Normalt är jag ledig på måndagar, men jag fick jobba eftersom det bara är en tre dagars vecka. På torsdag är det äntligen Thanksgiving, något som jag sett fram emot länge. Bara äta och äta och äta...

Men helgen har varit relativt bra. I fredags såg jag Breaking Dawn och jag gillade filmen, speciellt slutet. Men det roliga är att jag precis slutade läsa boken vid samma kapitel som filmen slutade. Jag tyckte att boken blev lite konstig mot slutet, men jag tyckte i alla fall att filmen var bra och tror att de flesta Twilight fan kommer att gilla den. Sista scenen var bra och jag fick panik över att behöva vänta ett helt år innan nästa film kommer, så jag får nog läsa boken trots allt. 

Som vanligt äter vi alltid massa gott på helgerna, så i fredags var vi på Nandos (YUM) och på lördag morgonen ville vi äta riktig slusk frukost i något coolt ställe. Vi åkte in till DC där det finns ett litet "Diner" eller som de kallar "hole in the wall". Ett sånt där ställe som är skitigt och sluskigt, men har riktig god mat. Jag tyckte att det var mysigt att sitta där i det lilla huset, vid baren och se hur de gjorde vår frukost. Det var ingen mirakel mat, men det var riktigt gott och jag gillade hela konceptet, vilket gjorde det lite extra kul och säkerligen massa fett :) Men fett är gott ibland!

I lördags var vi även ute och träffa några vänner, inga vänner till mig, men han som hade middagen hade ordnat en pre- turkey middag och sedan gick vi ut i DC och tyvärr måste jag säga att jag hade riktigt AP tråkigt. Människorna var roliga i sig, men de var en tajt grupp som jag inte riktigt kände någon "klickning" med. Så jag hade inte så kul, MEN maten var bra, så det var inte totalt bortkastad tid. 

Idag var det meningen att jag skulle upp tidigt och hjälpa "Project Downtown" att göra mackor till de hemlösa, men jag vaknade upp så sent att insåg jag skulle aldrig hinna dit, men det är ett till tillfälle i december. Jag får se till att gå på den istället. 

Söndag är min fixa och trixa dag men jag hann ta en biltur medan Hubby kollade på sin Amerikanska fotbill och gick till Pier 1 som är en inredningsbutik. De har så himla fina saker där och det finns allt möjligt, man kan gå runt i timmar och kolla på allt. Jag kunde inte välja vad jag ville ha, men jag kommer nog gå tillbaka dit snart igen. Efteråt åkte jag till Target som har ALLT för ett lite billigare pris och hitta en jättesöt liten gran som skall pryda vår lilla lägenhet har jag bestämt. Julen gör mig lycklig och jag älskar denna mysiga holiday. Men den var så klart slut, men jag får gå tillbaka imorn istället. Tänkte köra white tema på granen (big chocker eller hur).

Nu är det dags att sova efter att ha tittat klart på American Music Awards med lite glögg i handen (ÄLSKAR GLÖGG MED PEPPARKAKOR). Hubby lagade så himla god mat att jag håller på att svulla över. Men jag har gymmat hela helgen för att kunna dyka in i maten under långhelgen. Här ska det inte kompromissas heller.....


I sure am a messy eater...



Jag älskar allt på deras meny, här beställde jag min klassiska kyckling med butternut squach och hallomi ost.



Det här är verkligen en " Hole in the wall"



Jag körde en klassisk äggröra med toast och turkey sausage, men det var så himla gott. 



Turkey Dinner hos Omar, jag gillade verkligen maten och alla fettigheter som fanns på bordet.



Hej hej lilla fake granen :)



Hann julpynta lite och visst är det kul att lite saker kan göra så stor skillnad.





Thai mat av min man. På menyn var det kyckling i jordnötssås med green bean och naan bröd, yum.





Jag är jätte jätte irriterad att IKEA börjat sälja deras enga dumma varor. Kunde de inte ha både deras grejer för ett lite billigare pris och alla andra svenska produkter. Jag vill ju ha BLOSSA glögg och massa andra produkter som man bara kunde köpa på IKEA och nu har de t.o.m ett mindre sortiment. Tråkigt tycker jag, men det fick ända följa med lite glögg och pepparkakor hem till mig. 

Natti mina vänner





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: