Dags att sova

Skrivet den 2011-11-18 kl 06:09:16 i kategorin av Jenira
Permalink

Tiden går så himla snabbt när jag väl kommer hem från jobbet. Jag han i alla fall proppa i mig ett paket mashmellows med vaniljsmak när jag kom hem och sen springa till gymmet för att hinna hem och duscha innan jag skulle få besök. Joya skulle komma till mig och kolla på mitt CV och hjälpa mig söka jobb. Vi sprang ner till Whole foods och köpte deras goda sallad och åt den hemma hos mig. 

Jag måste säga att jag fick ett jättebra tips av henne som jag inte alls har tänkt på ochs sedan sökte vi massa jobb tillsammans. Det var ett bra möte och jag fick massa tips som gör att jag har ännu mer att tänka på, men det är bra saker i alla fall. 

Imorn är det FREDAG och jag ska på bio för att se "Breaking Dawn". Jag är ett stort fan av dessa high school böcker och har givetvis läst dem, utom denna sista bok. Jag läste halva och sedan tyckte jag att den blev helt knäpp. Men jag är lite glad för det, för då för första gången vet jag inte hur den slutar. Så det ska bli kul, vi är fyra tjejer som ska kolla på den.

Nästa vecka är det Thanksgiving helg och det är en av de största högtiderna i USA och jag ser verkligen fram emot detta. EN hel helg (tors - sön) med BARA massa mat, eller rättare sagt 3 hela dagar. Vi är bortbjudna på middag på fredagen och söndagen. KOMMER BLI MASSA TID PÅ GYMMET. Men jag ska passa på att baka för alla brukar ta med något på dessa middagar och jag tänkte göra en Sweet Potato soufle med pekan nötter och mashmellows. För mig är Mashmellows mer en efterrätt men detta äter man alltså till kalkonen. Jag skulle kunna utesluta mashmellow, men varför skulle jag egentligen göra det. Jag älskar SWEET potato och jag älskar pekan nötter och jag älskar mashmellows, det är ju en perfekt snuskig kombination. Jag tror att jag ska provbaka den på lördag för att se om den e god, så att jag inte skämmer ut mig på torsdag. 

Jag tänkte även göra min svenska marängpaj som jag gjort några gånger och visserligen är den en somrig tårta, men jag tror att folk kommer att uppskatta den och ha något som är lite annorlunda. JAG ÄLSKAR ATT BAKA. 

Jag fått tillbaka mitt förstånd igen, det var på tiden och nu är jag tillbaka på ruta ett. Jag har en ny strategi på hur jag ska söka jobba. Jag ska söka max 5 jobb per dag, men jag ska satsa på mer kvalitet. Idag söker jag kanske 10-20 jobb per dag och de kastas säkert i sjön. Så jag tror inte att den strategin fungerade, så nu är det dags att ändra på det. Sedan tror jag att det är bra om jag sökert mindre jobb per dag, för då kan jag slippa tänka på det hela dagen. Det tar för mycket energi. 

Aja vänner, nu ska det sovas, kommer vara AP trött imorn, men det är ju fredag och massa event på House of Sweden, så jag slipper köpa lunch iaf :)

Ett tips: Eftersom det är Thanksgiving i USA och detta firas ju inte i Sverige. Mitt tips är att samla ihop några nära vänner och ha en knytis thanksgiving middag. Istället för kalkon, kan man väl göra kyckling som är lite lättare och köra en knytisfest. Vill man ha recept, kan man googla dessa eller gå in på min favorit sida. Klicka HÄR.
Det är Martha Stuarts sida och hon har fantastiska recept. Ha en knytis och välj en grej att göra och ha en liten mysig thanksgiving middag med massa ljus och höstfärger. Jag lovar att det kommer att uppskattas. 

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...............



Ska pröva göra min första Soufle med en av det bästa saker jag vet : SWEET POTATOS




Och min marängtårta med lemon curd yuuuuuum!! Måste ju ha lite Sverige på bordet!



Gör en egen thanksgiving middag, så himla mysigt och gott och tänk på vad du är tacksam över. 






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: