tankeställare

Skrivet den 2011-05-26 kl 05:45:44 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag har vandrat runt i 30 graders sol och haft en tankespridd dag. Jag borde egentligen hoppa omkring och tänka hur bra det gick dag på House of Sweden, men så kändes det inte efterråt. Tjänsten är halvtid och kanske inte den lön jag tycker att jag förtjänar (med tanke på hur långt jag måste åka varje dag). Men min älskade man som är min klippa i livet gav mig en tankeställare. 

Det finns vissa människor som min fantastiska bror, han har jagat sin dröm hela livet, medan jag är mer en materiell människa (tyvärr). Jag önska jag var mer som honom ibland, men jag gillar att leva gött, jag gillar att äta bra saker och handla bra saker, men inget sånt kommer gratis i livet. Så vad gör man? Jagar sin dröm och lever under minimala förhållanden eller kanske tänker mer i ett mer amerikanskt tanskesätt och tänjer på sina gränser och våga tro att man förtjänar något bättre. 

Jag vet inte, men om det är något jag blev idag så är det förvirrad. Han sa visserligen att jag skulle få gå upp i tid efter ett år kanske, men är det tillräckligt för mig. Vissa är fantastiska och vågar ta chanser, men jag tänkte massor idag. Vad vill jag liksom?

Min älskade man tror på mig och säger att jag inte ska ta "less" än vad jag förtjänar (never settle for less). Inte så konstigt att de flesta kvinnor tjänar mindre än män, även om de är lika kompetenta. De vågar mer och vågar ta för sig, medan jag själv är för tacksam för allt och nöjer mig lättare. Kanske ska jag tänka lite större om mig själv, som han ser på mig.

Det var i alla fall en varm dag och mot eftermiddagen satt jag på Cosí och åt en bit mat och fortsätte att tänka alldeles för mycket. Gymmet vart därav katastofalt, jag orkade knappt gå 10 minuter, så jag satte mig i ångbastun istället för att slösa massa tid på dumma löpbandet. Ibland får jag lite ångest i detta land, då de flesta i min omgivning är så otroligt ambitiösa och siktar högt hela tiden. Men det e dags att börja tro på mig själv lite. Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra än men efter en lång konversation med min man, så har jag fått nytt hopp om mig själv. 

Imorn ska jag sätta mig någonstans och göra den där förbannade teorin och söka lite jobb. Ciao vänner saknar er massor. 

Top: Ny från Benetton (rea, 100 kr yeiii)

Var lite tidig, så jag njöt lite av utsikten

Cosí påminner lite om Panera bread men cosí är de godaste efterrätterna, måste pröva deras smores bricka en dag

Shopping: Förnyade mitt serum från Ole H. Dyrt men en av mina favoritprodukter, men jag ska använda den sparsamt denna gång :)


Kommentarer
Sarah

Carolina,

jag håller med Anu att inte settle for less, the sky is not the limit for you darling. You can go beyond the stars and more and you will. Jag och alla dina vänner på den här sidan vet det. Du är en ambitiös människa, det som är problemet med folk i USA är att de har ett slags bekräftelse behov utan dess like. Jag vågar faktiskt säga att vi är tryggare på den här sidan. Vi har redan hunnit ganska långt för vi har vi faktiskt (oavsett vad man vill säga om Sveriges välfärd) haft och har en trygg tillvaro. Vi får hjälp och förmåner som inte är tillgängliga på många andra håll i världen. Det blir ju självklart att de måste försöka mer då de inte har "allt detta"

Det många bengaler gör dock är att de glömmer bort vad syftet med utbildning och kunskap är, för de är det enbart vissa yrken som är statushöjande (om det nu finns ett sådant ord); läkare & advokater. Världen består av andra människor som är minst lika viktiga i samhället; tex DU och JAG! Jag gör fan i mig ett jävligt bra jobb som lärare och detsamma gäller för dig i ditt yrke!

Du kommer gå långt, i know it! Du är en förebild för unga tjejer (o killar): Du är en genomgod trevlig och ambitiös utav dess like! Jag är mäkta stolt över att ha dig som vän, because i know you can and you will blow those "miss perfect americans" away in the near future! PUSSSS

2011-05-26 @ 12:56:31
URL:
Bobby

Håller med Sarah

2011-05-26 @ 14:25:00
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Laya

Jag håller också med Sarah... the sky is limit for you! Har du läst boken Munken som sålde sin ferrari? Den är väldigt rak på sak, men grym ;)

2011-05-26 @ 17:35:30
URL:
Laya

The sky is not the limit Darling :D sorry ...

2011-05-26 @ 17:36:50
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: