Lördagskvällen i Baltimore

Skrivet den 2011-05-01 kl 22:07:55 i kategorin av Jenira
Permalink

Bara 20 minuter (om min Boo kör) från Columblia där vi bor ligger Baltimore, en storstad som är mindre än DC men har en hamn med massa bra restauranger. Igår kväll åkte vi dit eftersom vädret var på topp. Maten var god, men jag gillade inte min efterrätt. Jag hatar när man beställer Chocolate cake och får en kaka som lika gärna skulle vara gjord via en färdigmix. Stället var charmigt och stort och de hade en egen cheese meny och jag är en galning för ost. 

Idag var vi duktiga och gick direkt till gymmet och sedan lagade min Hubby mat åt oss, hans kända Butter chicken med ris och hans goda sallad som jag aldrig tröttnar på. Jag sparade lite tills imorn. 

På gymmet finns det en klättervägg och jag ska våga mig på det denna vecka, ibland kan det kännas konstigt att göra alla dessa saker själv, men jag tänker inte bara sitta och vänta på att saker ska hända. Jag älskar att pröva nya saker, dock har jag klättrat förr, men denna vägg är en ANING högre än den jag prövat tidigare. Återkommer om detta under veckan. 

Jag har bara joggat de senaste veckorna och simmat en gång i veckan, men jag anser att det bästa sättet att motionera är att VARIERA sin träning. Göra så mycket och olika saker som möjligt. Då hinner man aldrig tröttna.

Igår hade jag lite hemlängtan, men att träna ger mig motivation, jag kan känna mig långt bort från mina vänner och familj och man läser alla facebook inlägg och känner sig lite kluven mellan två världar. Men allt tar sin tid, så då ställer jag på mig löpbandet eller löpbanan och motiverar mig själv om vad jag vill bli och vad jag vill åtstakomma. Man kan inte få allt på en gång. Denna vecka ska jag ta tag i körkortet (BLÄÄÄ). 

Saknar er amigas...


Fick ingen bra bild eftersom jag hade lite bråttom.
Vida byxor: H&M
Linne: Gina
Skor:Vaga bond pumps
PAZO i Baltimore, härligt ställe med maffigt tak
Vi åt middag med våra vänner Imrul och Libby
Hubby´s efterrätt, den var OK, lite för mycket tycker jag. Less is more. Maten var bättre än efterrätterna. Jag var nöjd med min pilgrimsmussla och ost brickan

Butter chicken
Den godaste salladen som finns, man kan ha i det mesta, men han brukar ha:
Spenatblad
körsbärstomater
Valnötter (karameliserade som man köper i färdig påse)
Krutonger
Blue cheese
Vindruvor
Balsamvinäger dressing (färdigköpt)

Man kan använda hackad sötmande, äpple, avocado som också är gott.

Kommentarer
Sana

Mysig restaurang :)



Ohhh vad god salladen såg ut!! Ska prova den någon dag :) Fråga din hubby om receptet till butterchicken också, den såg yummy ut!

2011-05-02 @ 00:14:24
URL:
Carra

Det e en färdig mix som man köper i affären, men jag prövat göra den själv, jättttte gott. Ska göra under veckan och lägga upp :)

2011-05-02 @ 00:27:27
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Kali

Haller med foregaende...shit vilken god sallad det ser ut att vara!! Forstar att du tycker att den ar god!! Sa du gillar ocksa pilgrimsmusslor....:)

2011-05-02 @ 01:21:43
URL:
Sarah

Sallad á la Ananta :)



Du är så grymt snygg i de vida byxorna. jag älskar den stilen. Snart kommer jag också kunna ha..snart :)

Vi saknar dig med babe!

Kärlek massor med kärlek till dig underbaraste vän

2011-05-02 @ 17:58:34
URL:
Blaggeur

E d mina byxor? Om inte, vart e mina?

2011-05-03 @ 01:23:08
URL:
Carra

Haha, neeeeeeeej de e inte dina haha. Jag köpte de på nån HM rea :) och ni måste pröva salladen, man kan inte äta vanlig sallad längre. Men grejen e att den finns överallt på alla matställen så man fattar vart han fått sin inspiration

2011-05-03 @ 03:18:25
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: