Inte precis vad jag hade tänkt mig

Skrivet den 2011-05-24 kl 05:06:38 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag vet inte vart jag ska börja med dagens sjuka intervju. Jag skulle först och främst inte kalla det det en intervju utan ett olagligt brott. Jag kommer till kontoret som ligger 15 min från där jag bor med bil och inne i lokalen väntar massa välklädda unga männskor, alla är förmodligen där av samma anledning. 

Observera att jag fått informationen att jag ska ha min andra intervju och som vanligt att jag skall vara välklädd. Så jag tas in på kontoret och får träffa en tjej som tydligen skulle vara min mentor och jag skulle få följa med henne på hennes dag. Vid detta läge är hon välklädd och ser väldigt proffsig ut. Men icke sa Nicke, när vi kommer till hennes bil som ser ut som en soptipp inne i bilen (jag höll på spy inombord) så tar hon av sig skorna och kavajen och tar på sina flip flops och frågar om jag har några själv. Jag är så förvirrad vid detta läge:

1. VART SKA VI?
2. FLIP FLOPS????? JAG GÖR INTE FLIPFLOPS PÅ ARBETSTID

Men jag är en open-minded person så jag sätter mig i bilen och börjar med mina 13083749 frågor. Vid detta läge förstår jag inte riktigt vad vi ska göra. Hon berättar om att vi ska träffa kunder och bla bla bla bla bla. Jag är fortfarande förvirad tills hon säger att vi ska köra till Gathersbourg som ligger LÅNGT borta. När vi väl kommer till stället som visar sig vara ett GETTO så börjar jag få lite panik. Meningen är att man skall jobba själv om jag nu hade varit intresserad. Så jag tänker:

1. VART ÄR KUNDERNA?
2. VARFÖR HAR HON FLIP FLOPS PÅ VÄG TILL KUNDEN??

Sedan visade det sig att vi skulle gå runt som dörr till dörr säljare i gettot och sälja el eller något. Jag var förbannad eftersom de inte sa något om detta innan. Varför är jag liksom redan ute på fältet efter en 10 min intervju förra veckan ?

Så vi bokstavligen gick runt (med mina klackar) till olika ställen i 8 timmar. Jag ville skjuta mig huvudet. Jag var hungrig, hade ont i fötterna, det var 30 grader och jag svettades som en gris och jag stod som en idiot i varje butik medan hon sa samma sak till alla "kunder". Sen åt vi lunch på något som hette "Wendy's",inte min typ av mat, men just då kunde jag ätit en bok, men salladen smakade gräs (Gud vad jag klagar, men jag kände mig faktikst lurad). Så bokstavligen slösade de en hel dag av mitt liv (hehe). Efter dagen så skulle jag tillbaka till kontoret och sammanfatta dagen och jag sa bokstavligen till deras manager " This is not exactly what I was looking for" hans svar blev, just think about it. EHHHHHHHHHHHHHHHHHH....ok. Inte så konstigt att det var lätt att få jobbet.  

Jag hade som tur min iphone och kunde sysselsätta mig i 8 timmar, och min man kom på att jag egentligen jobbade gratis och olagligt. Jag har ju inte fått mitt jobbtillstånd än, så min man var ursinnig när han fick höra detta. De borde frågat om jag har ett tillstånd eftersom jag berättade att jag enbart bott här i en månad eller lite längre. Jag önskar bara att de hade sagt " Ta med platta skor".

Japp, det var en plågsam och konstig dag och jag vet vad jag ska ringa och säga till honom imorn. Men jag kommer att minnas detta länge och nu vet jag att jag skall vara lite mer kritisk när jag söker jobb. Min söta man tyckte synd om mig, så det blev god suchi efter gymmet :) Vem blir inte glad av det?? :)


Blääääääh


Mums :)

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: