House of Sweden

Skrivet den 2011-05-12 kl 04:38:13 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag har det varit en väldigt rolig dag, jag hade nämligen en intervju på House of Sweden och en träff med en tjej som jobbar där på svenska handelskammaren. Det hela lät fantastiskt och vi får se hur det går. Men stället är så fantastiskt. Visserligen är det en process att åka dit för mig som bor i Laurel som ligger utanför DC. Men det var väl värt när jag var på plats. 

Jag fick träffa massa härliga människor och hoppas nu på det bästa. Vädret var fantastiskt så jag gick omkring i Georgetown ett tag efter träffen. Jag skulle egentligen till Zara för att titta på en klänning, men jag kom hem med lite mer saker.... OPS!

Jag ska visa imorn vad det blev. Men jag hitta bland annat ett fynd på Benetton som jag vart mycket nöjd med (100 kr på rea). Jag får lite (ok mycket) ångest att jag shoppar när jag inte har ett jobb och lever på mina sparpengar. Men nu ska jag hålla mig borta, jag lovar. Jag bara kunde inte låta bli. Jag känner att jag är trött på att använda samma kläder som jag haft två somrar i rad. (Känns som om jag försöker övertyga mig själv) Men ibland är det bara kul att shoppa :)

Nog rabblat om det, nu ska jag sova. Jag mår inte alls bra, känner mig illamående (nej jag är inte gravid) och har huvudvärk. Jag behöver nog sova, läser en ny bok som får mig att skratta med namnet Babbeldrottningen. 

Imorn ska jag bara ta det lugnt och träna och fixa saker hemma. Men på fredag ska jag tillbaka till ambassaden och gå på ett event som jag blev bjuden på, det ska bli kul. 

Det är väl ingen nyhet om jag säger att hela min outfit är från H&M utom skorna

Jag var tvungen att byta skor på vägen dit, mina Vagabond är INTE sköna att gå i, fast det inte är så hög klack.

House of Sweden 

Inte så dum utsikt från deras arbetsplats

Strosade omkring i GT, hittade massa fina sommarklänningar från Urban Outfitters, men det blev inget köp där.

Ett av mina köp blev mitt fynd från Benetton och jag som aldrig går in i den butiken annars, blev glad att jag gjorde det. Ett bra köp för hundra lappen. Jag älskar kläder som inte är för tajta men som ändå framhäver min kroppsfigur.

Kan stoppa in den i en svart eller annan kjol, eller ha den med jeans och vida byxor med HÖG klack. I övrigt blev det bland annat en fin lila klänning från Zara som jag längtar till att få använda. Jag har letat efter en lila klänning, så nu är jag nöjd.




Kommentarer
Kali

Va spännande!!! Ska bli kul att veta bad tjänsten handlar om!!! Lycka till!!!

2011-05-12 @ 13:09:54
URL:
Carra

I'll tell u later :)

2011-05-12 @ 18:04:39
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: