Ett bättre liv

Skrivet den 2011-05-10 kl 16:00:46 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag ska vara ärlig och säga att jag verkligen kommit igång med min träning och jag mår jättebra, jag som alltid har ont i ryggen har sedan någea veckor tillbaka inte fått några besvär. MEN det gäller inte bara att träna, man måste ÄTA BRA. Jag har varit sådär med maten. Så nu e det skärpning som gäller. 

Jag har några nya mål när det gäller ett hälsosamt liv:

* Äta mer frukt - Jag är lite känslig mot massa frukter på sommaren pga min pollen, men det finns apelsin, banan, blåbär, hallon, äpple (ibland kliar det mot vissa sorter).

* Dricka mer vatten - Jag dricker redan väldigt mycket vatten, men jag vill dricka mer. Minst 1,5 liter om dagen är det bästa. 

* Börja dagen med ett glas ljummet vatten med citron, jag gjorde alltid detta i Sverige, men tappat bort mig här. Men allt är upp till mig själv och ingen annan. 

*Äta regelbundet - Ge kroppen den näring den behöver.

Jag kommer aldrig att glömma boken "French Woman don't get fat", den är min bibel hur man skall leva och äta. Jag älskar mat och älskar att äta ute, det gäller bara att hitta en balans. 

Nu ska jag ta min lilla rumpa och orka upp ur sängen och äta en bra frukost, min Hubby åker till Danmark idag så jag ska krama honom lite extra hårt. Hoppas vi har citron hemma?


Tröja: Denim H&M Trend
Byxa: Leggings Vero Moda
Skor: Urban Outfitters
Väska: Aldo



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: