Simma simma som Nemo

Skrivet den 2011-05-11 kl 04:27:59 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag åkte min Hubby till Danmark, efter det har jag haft en lugn dag. Städade rummet lite och därefter åkte jag till gymmet för att simma (Usch jag hatar att kliva in i poolen, så himla kallt). Vill du variera din träning och se till att träningen kommer in i ditt schema så har jag ett tips:

Skriv in i din kalender (man måste ha en kalender) varje söndag vad du vill träna under veckan och ha realistiska mål. I dagsläget hinner jag träna varje dag, vilken tid som helt, men så ser inte verkligheten ut. Senare kommer jag göra mitt schema efter mitt dagliga liv. 

Jag försöker att planera in olika saker som jag tycker är roligt. En gång i veckan vill jag simma och köra Hot Yoga, sen blir det mest joggning, men jag och Hubby varierar att springa ute och på löpbandet. Då blir det aldrig tråkigt. 

Men träning är så himla individuellt, jag pratade med min Mandy om detta idag. Det beror helt på vad man vill åstakomma och vad man har för kroppsform. Men det spelar väl ingen roll vad man tränar BARA ATT MAN TRÄNAR. Jag styrketränar inte alls, men kör lätta vikter så fort jag har tid. Hitta den träning som passar dig och ditt schema. När jag bodde i Stockholm så brukade jag jogga på morgonen, det var den bästa känslan innan man åkte till jobbet.

En sak som jag tycker är intressant i boken "French woman don't get fat"  är att hon aldrig tränade och hatade träning men gick ner massor i vikt. Hennes grej var att promenera varje dag överallt och det är en slags träning i sig. Jag kan säga att det är omöjligt här, om jag inte åker till DC, det finns liksom inga promenadvägar någonstans ialla fall där jag bor. Jag tror inte det är många som promenerar till affären här.

Nog om träning, känns som jag tjatar om det, men det är ju så himla viktigt :)

Jag hittade mango hemma idag, finns det något godare än mango men jag hatar att skala mango, min mamma brukade alltid göra det åt mig hihi. Nu ska jag titta lite på TV och gosa i sängen. Saknar min Boo lite, men jag ska passa på planera lite saker inför kommande veckor. Mer om det senare....

Ciao...




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: