Mammas födelsedag

Skrivet den 2011-03-03 kl 21:32:44 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag är det mammas härliga födelsedag, så det blev Fajitas till middag. Men på dagen fick jag ett sms att hon inte ville att jag skulle stå och laga mat och köpa kebab. 

NEJ TACK, nu när jag läser min nya bok "French woman don't get fat". Hon skriver att man ska äta det som man gillar och jag är inte så stort fan av den kebab som vi har hos oss. Men jag kom på en idé. Jag handlade alla ingredienser till fajitas och sedan beställde jag en kebabtallrik med enbart kebab.

Det vart en hit. Så det kändes som fajitas med kebab. Mycket godare enligt mig. Sen så köpte jag whole gran totilla bröd såklart :)

Jag tänkte om jag skulle köpa en bit tårta på vägen hem, för att baka en tårta kändes onödigt. Men sen kom jag på att mamma älskar semlor. Så jag köpte den största semla jag kunde hitta som jag tänkte vi kunde dela på och tur det, inte ens hela gick åt. Men god var den. Så det var årets första semla. 

Jag skulle vilja pröva baka semlor och experimentera och göra chokladsemlor helst mini semlor. Men jag snackar bara, kommer säkert inte göra dem. Men det vore kul. 

Jag köpte semlan på Café Bel Mundo på drottninggatan. Jag har aldrig varit där inne, men om ni är fan av amerikanska bakverk, GÅ DIT. Vilka goda saker de verkade ha, amerikansk mototstårta och massa massa annat som bara smälte i ögonen på en. Ni kommer inte ångra er. 

http://www.cafebelmondo.se/


Det var mycket godare än vad det ser ut
Stackars semla var så fin från början, men det var en lång resa hem från cafét.





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: