I have a dream....

Skrivet den 2011-03-05 kl 21:19:53 i kategorin av Jenira
Permalink

Visioner, drömmar, mål det är vad jag lever för. Nu när jag har mina drömmars man så vill jag bara börja mitt liv med honom. Jag vill ut på äventyr lika mycket som jag vill ha mysiga hemma kvällar, bio kvällar, ja allt möjligt. Men sedan ett tag tillbaka har jag börjat tänka på vad jag mer i livet vill göra och uppnå.

Ingenting är försent, och nu har jag börjat drömma om att få lära mig franska och åka till Frankrike minst en gång per år varje vår, bara för att njuta av härliga bakverk men även för att utforska detta fantastiska land, jag har flera vänner som jag skulle kunna tänka mig träffa upp där som även älskar Paris. Jag läste spanska i skolan, vilket i sig är ett härligt språk, men nu är jag så sugen på franska tack vare denna roliga bok jag läser, en kollega till mig gjorde en mysig resa till mig och jag kom och tänka på det nu. Men det känns inte aktuellt för mig som har en stor flytt framför mig. Men här är en liten lista på vad jag är sugen på att göra och lära mig:

  • Lära mig franska - börja en kvällskurs en gång i veckan
  • Lära mig business english - fortsätta läsa engelska böcker
  • Åka till Paris en gång per år, bara för en weekend och njuta av den franska kulturen
  • Lära mig laga bengalisk mat och andra härliga maträtter
  • Lära mig bakgrund till modet historia - och de legendariska modeskaparna.
  • BLI FRAMGÅNGSRIK GENOM ATT: Börja jobba med något inom Marknadsföring, management, event eller market
  • Förflytta mig vidare till en framgångsrik mode tidning och såsmåningom
  • Bli chefsredaktör på en häftig tidning eller öppna min egna eventbyrå.
  • Bli proffs (eller shitbra) på Yoga/Pilates
Om man gör det man är bra på så kommer man må bra och så tror jag att man når sina mål såsmåningom. Allt handlar inte om pengar, men det är självklart något jag vill sträva för, men jag måste brinna för det jag gör. Många har gjort det, så det måste vara möjligt. 

Men nu ska jag drömma lite om Paris....och hur jag ska nå mina mål. Men som sagt...ett steg i taget :)

Bilderna har jag själv tagit från min resa till Paris 2008.


I Love Paris







Kommentarer
Kali

Ohhhh...jag alskar ocksa PAAAARIIII!!!! jag och min svagerska drommer om att bo dar ett halvar och baaara prata franska men vi ar tyvarr i fel stadie i livet just nu...vem vet om 10kanske..nar barnen ar lite storre!!! Vi var dar i somras...ahhh det var den basta korta semsterresan jag gjort med min lilla familj!!



Jag rekommenderar verkligen att bo i omradet Saint Germain om du inte gjort det...sa jakla mysigt!!



Tyckte det var jattekul att ta del av dina drommar och mal...sjalv har man ocksa nagra men de ligger pa is just nu men kande mig lite peppad nu nar jag laste dina :)



2011-03-06 @ 01:56:44
URL:
Kali

Ville bara passa pa dela med mig av min kompis kloka ord till mig haromdagen nar jag kande mig lite low och kande att jag just nu ar lite langt ifran det jag vill halla pa med...sa aven om du inte uppnar allt rjjust nu och har low period ibland sa kom ihag att gora foljande sak varje dag(som min kompis sa):



"Have you done something nice for yourself today? Do one thing a day to make yourself happy – even if it’s just small. ACTION is the only way..."



Det later ganska enkelt men det ar det inte....men kanslan efterat ar oslagbar!!

2011-03-06 @ 02:06:06
URL:
Carra

Ohh vilka härliga ord från din kompis. Jag tror jag är fel stadie att bo där ett tag, även om jag inte har familj, så ska jag juh förbereda mig för flytten. Men jag vill def åka dit en gång per år och upptäcka nya gator. Jag var där 5 dagar och blev förälskad. Så det ska jag göra. Idag åt jag massa choklad...hehe...det får räknas som dagens grej. MEN sjukt bra...det ska jag pröva. Jag vet inte ens vad som gör mig glad. Men vi kanske någon gång i framtiden kan åka dit...ingenting är omöjligt :)

2011-03-06 @ 14:41:03
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: