En vårlook i huvudet

Skrivet den 2011-03-25 kl 10:00:03 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag är ju helt inne på vårkläder, men jag bara planerar och planerar, jag hoppas jag får komma ut i verkligheten och ha på mig alla dessa plagg som jag planerar att ha, sen får jag spara resten till sommaren. 

TIPS:För att förbereda sig på en svensk sommar, krävs att man inte bara har fram alla härliga sommarklänningar. Det gäller att alltid vara beredd på kyliga sommarkvällar men även de dagar då det regnar. Så se till att ha snygga kläder för dessa tillfällen. Man skall vara chic i alla tillfällen. Så i väskan ha alltid:

  • En härlig kavaj (kanske inte får plats i väskan, men ha med den i handen)
  • Mysig sjal som man alltid kan ha i väskan (bra att täcka sig om det regnar)
  • En tunn cardigan som alltid får plats i sommarväskan
  • Ett litet mini paraply, den kommer att behövas
  • Varför inte ett par tunna leggings, så slipper du frysa på vägen hem.

Men just nu måste jag hitta ett par snygga beiga byxor, ett par som är lite för korta och ett par långa som man kan ha med klackar. De långa finns på H&M, eller fanns en gång i tiden, jag får kolla i helgen om jag är frisk tills dess. (Längtar) De lite kortare har jag spanat in på Zara, får ta och leta när jag är frisk. 

Dessa skulle jag matcha med en ljusblå eller vit enkel blus. Härlig vardags chic.
Härlig inspirationsbild av Sonaam Kappor, dotter till
känd skådespelare och hon är idag även skådespelerska. Visserligen har hon mils långa ben, men ändå en härlig vardags chic bild att bli inspirerad av.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: