Kalas och drömområdet Bethesda

Skrivet den 2011-06-05 kl 01:20:49 i kategorin av Jenira
Permalink

Igår var det "rehersal day" då alla groomsmen samlades och gick igenom hela programmet inför den 18:e juni. Det var kul att se alla igen eftersom alla bor på så olika områden här. En av killarna fyllde år, så vi gick och åt på Vappe och sedan firade honom. 

Igår satt jag även med sittplatserna inför bröllopet och det är verkligen inget skämt och man får huvudvärk vart 3:e minut. Men idag lät jag mina svärföräldrar göra klart detta, då jag inte känner en enda kotte som ska komma utom alla kompisar förstås och min släkt. 

Idag hade vi ett möte med en kvinna som har hand om bröllopsinbjudningar och jag blev helt kär i området och affären. Området heter Bethesda och är där jag hoppas vi hamnar till slut om vi ska bo i Maryland. Det var ungt, hippt med massa restauranger och cafér överallt. Idag hade de även någon slags festival för unga söta människor. Ett av ståndet var jag tvungen att stanna och titta. De hade "Tea party" för små tjejer och killar, de fick klä ut sig och lära sig hur man skall betee sig som en prinsessa. Jag kunde inte sluta kolla, alla små flickor hade hattar på sig och fina små handskar. 

Sedan satte vi oss på en uteservering och åt en god lunch. Jag beställde Spenat Tortilla och det var bland de godaste tortilla jag ätit, min Gubbe hade sötpotatis pommesfrites och jag kunde inte sluta proppa i mig. Super gott. Ohhhhh jag hoppas vi kan gå tillbaka till detta område, det var verkligen den rätta omgivningen som jag kan tänka mig bo i. Jag älskar blandningen av härlig storstad men ändå småbutiker omkring som gör det hela mer mysigt med massa uteserveringar. 

Nu ska vi ut och motionera lite. Vi har inte många dagar kvar att bli fit och eftersom vi båda älskar mat så är det bra att vi båda gillar att motionera. Igår fick jag även en bröllopsinbjudan till ett Indiskt bröllop hindu/kristen bröllop på min födelsedag. Kan det bli bättre att gå på bröllop på sin födelsedag, roligt hela dagen liksom. Vill ha på mig en långklänning har jag bestämt. Ska börja kolla snart, ska bli så spännande. Bästa födelsedags presenten och de ska även ha bröllopet i ett museem :) VAD SKA MAN HA PÅ SIG????

Blaaaaaaah

Rocking mitt nya halsband från H&M, resten är Old shieeeet

Den här rätten beställer jag alltid hemma i Sverige, men jag minns ingen tomatsås. Men det var gott ändå :)

Födelsedagskalas

Att planera ett bröllop är inte billigt, efter besök kände vi oss rånade. Det är en branch man borde satsa på att jobba inom.

Väldigt söt butik

Barn festival i Bethesda

Jag vet att det inte ser gott ut, men dessa Tortillas var saftiga och goda men samtidigt spicy. Jag dissade mina pommes och åt upp min mans pommes :)

Det här var bland det sötaste jag sett, nästan så att jag ville fråga om jag fick sätta mig ner.






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: