En liten överaskning

Skrivet den 2011-06-13 kl 04:18:32 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag hade jag en liten nere-dag idag, jag vet inte vad jag skylla på, men ibland har man väl såna antar jag. Jag älskar det här livet, men det kommer dagar då jag saknar mina vänner eller att ha en kompis att prata med. Jag bodde många år med nära vänner, så vänner är viktiga för mig och jag är van att ha dem nära mig.

Så min älskade man ville vara min tjejkompis och prata tjejsnack. Så han råkade avslöjade en sak som skulle vara en överaskning nästa vecka. Jag är ju som sagt ett stort tårtfan. Jag kollar på "Amazing Wedding Cakes" hela tiden men vi hade kommit överens att vi inte skulle ha en tårta till denna fest och ha mer indiska sötsaker. Det är ju inget bröllop och jag har redan fått en fantastisk tårta en gång. Men för att muntra upp mig så berättade han att han beställt en tårta till vår fest. Det kanske låter som en vanlig grej, men han gjorde mig väldigt väldigt glad. Dock fick jag inte se hur den kommer att se ut, han ville ha något kvar som en överaskning. Yeiiiiiii......

Denna helg fick jag uppleva min första "American Barbeque". Det var väldigt kul och jag fick träffa massa nya människor. Jag tror kanske att jag hittat min första vän, men jag säger bara kanske. Folk kan vara trevliga en stund och sedan är de tillbaka i verkligheten och då är det en helt annan sak. Hon hette Ashley och var så himla rolig och vi hade kul tillsammans. Idag skickade hon ett sms till mig och min man kunde inte skrattat högre. Jag kände mig nästan lite patetiskt glad och överaskad. Vi får se vad som händer, just nu har jag så mycket annat att tänka på. Mina föräldrar kommer snart och jag vill ge all min energi åt dem och inte tänka för mycket på att de efter en vecka kommer att lämna mig :(

Vi åkte även till Tysons corner igår (ett köpcenter) för att shoppa en kostym till min man. Jag fick tvinga honom och pröva olika kostymer och min pappa ville köpa en hugo boss kostym, men problemet i detta land är att allt är för stort och att hitta små storlekar är ett projekt. Han vill ha en åtsittade kostym och vi kunde inte hitta en enda. Visseligen kan de sy in efter ens mått, men de hade så mycket åsikter om hur kostymen skulle sitta att vi inte orkade bråka med dem och gick. Service i all ära, men kom igen om vi vill att jackan skall vara tajtare så GÖR DET BARA.

Vi var på väg att ge upp, men på på slutet besökte vi H&M (Hallå såklart) och där hittade han konstigt en kostym på H&M Black (motsvarande H&M Trend) som han gillade. Ibland så spelar det nog inte roll vad man spenderar, sitter det bra och ser bra så går man helt enkelt på det. Lite komiskt att vi hamnade där efter att spenderat timmar i Nordstrom och Bloomingdale. Jag var bara glad att han hitta en fin kostym som han gillade. 

Ny kjol: Forever 21
Skärp: Aldo
Väska ny: Aldo (rea)

Man blir hungrig av att shoppa och hitta ett mysigt frukost ställe. Maten var sådär och jag beställde kalkon bacon, men jag trodde att det skulle vara godare än vad det var.

Min andra kärlek

Jag körde en hälsosammare variant på grillningen

På festen kunde man köpa dessa roliga band för 5 dollar som gick till ett barnsjukhus, så givetvis gjorde jag det :)

En amerikansk lek, lite som Svensk Kubb, men kubb är så mycket roligare.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: