Dekoratören

Skrivet den 2011-06-15 kl 05:14:08 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag hade vi en sista träff med våran dekoratör inför lördagen. Jag har hört att hon var en hård kärring, men jag blev helt kär i henne. Hon var en sann feminist och har haft ett hårt liv men som nu blivit riktigt framgångsrik. Min teori är att folk är rädda för kvinnor med lite makt. Kolla på Anna Wintour, och hur folk skriver om henne om hennes personlighet. Hon skulle som sagt aldrig kolla på mig, men jag ger henne ändå credit för att dominerat en mansdominerad värld. Denna kvinna som vi träffade har kämpat sin ensamstående mamma och samtidigt göra det som hon drömt om. Hård eller inte, jag ger henne 100 % credit. 

Idag har jag haft en aktiv dag, jag älskar att börja min dag och äte frukost eller lunch ute på altanen och bara koppla bort en liten stund. Sedan blev det stor städning och det tog en himla lång tid. Jag vill inte att min älskade mor (som kan vara Hitler när det gäller renhet) ska känna sig obekväm. Jag vill ge bort mitt rum då vi har en toalett i rummet och det kommer bli mest bekväm för dem. Jag kan inte fatta att de kommer om några timmar. 

Nu tror jag att det mesta är klart, jag och min man sitter och tänker ut vad vi har glömt men vi kommer inte på något alls just nu. Nu är det bara att köra och se vad som händer, nu har man deligerat ut allt som skall ske under dagen och hoppas på det bästa. 

Gott med lunch i det fina vädret


Tillskott till sko familjen från Nordstrom


Jag älskar denna bekväma axelväska från Aldo


Hon hade en massa bröllopsbild böcker som jag bläddrade i, ska bli kul och se hur våran blir :)



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: