Massa Bröd och soppkalas

Skrivet den 2011-06-10 kl 04:02:20 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag bestämde mig för att göra soppan åt familjen och vad passar bättre till en soppa, färskt bröd så klart. Men när mina svärföräldrar kom hem hade de köpt ett bröd som jag och han älskar och när min älsking kom hem lagom till middagen så hade han med sig färskt bröd från Danmark. Så det blev en jäkla massa bröd hemma. Kändes lite onödigt att baka, men men :)

Soppan smakade gottigott, men jag bytte ut tomatsoppan till Butternut soppa och hade i lite mer spice i soppan för att liva upp den lite (min man kan inte äta om det inte är lite spicy i maten). Resultatet blev att det faktikst smakade som en Thaisoppa av någon anledning, men den blev riktigt god och extra god med brödet. 

Stackars Boo är helt påverkad av tidsskillnaden och har somnat helt och hållet. Det kan inte vara lätt att ändra tiden på dygnet hela tiden. Jag är inget flygfan och är helt slut efter en lång flygresa. Imorn är det fredag och bara en vecka tills bröllopsfesten. Ska bli kul att träffa mina föräldrar och min kusin både från Boston och Banglaland. Pappa har frågat vad han ska hämta till mig och jag kunde bara komma på en enda sak: LAKRITS, MASSA MASSA SALTLAKRITS !!!! Det finns lakrits här som smakar som de äckliga konstiga bitarna i Gott och Blandat som ingen äter. 

Godis här är inga höjdare, de har massa annat gott men godis är inte deras grej utom m&m. Men jag saknar lösgodis. På ett sätt är det bra att det inte finns godis här, för jag är en STOR godisälskare. Jag kan hålla mig borta från all chips och sånt, men Godis får mitt hjärta att smälta. 

Jag råkade köpa scharlotten lök istället för salladslök, men det gick det med :)

Jättegott bröd från Danmark

Inte så bra bild tyvärr, men god soppa :)
Pastan blev mozarella och något fyllda ravioli

Storm från ingenstans, dock känns det jätteskönt med lite regn.
Stackars Max :)



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: