105 grader F

Skrivet den 2011-06-09 kl 19:21:56 i kategorin av Jenira
Permalink

Det är riktigt varmt här, jag älskar värme, men jag kan inte stå här i solen utan att dö. I skuggan är det bättre men det är fortfarande varmt. Jag är bara inte van, man kanske vänjer sig med tiden. Jag älskar dock när solen går ner, det blir inte svalare men den värmen känns tropisk och härlig på något sätt. Hemma är det AC hela tiden, så man känner inte av värmen på samma sätt. Vi får se hur varmt det blir nästa vecka. 

Idag hade jag ett möte med Dakia som jobbar där vi skall ha festen nästa vecka. Hon ville att jag skulle åka dit och pröva min slideshow, så att det inte blir några tekniska problem. Det var inga problem att åka dit, men dumma navigation på mobilen gav mig en annan väg att åka hem, så jag var så himla förvirrad i början. Men jag lyckades hitta till motorvägen till slut. Jag åkte nog runt i cirklar ett bra tag. 

Idag kommer min Hubby hem och jag tänkte laga något som han skulle gilla. Häromdagen såg han ett recept på min skärm, en soppa från MåBra.se. Så jag åkte och handlade, i receptet står det att man skall använda tomat soppa, men jag hitta en soppa bredvid den: Butternut Squach soppa. Jag tror att den kan bli lika god, jag älskar grönsaken butternut, den är nog kusin till pumpan. 

Recept

2 port

125 g färska tortellini t ex ricotta & spenat
2½ dl grönsaksbuljong
50 g Philadelphiaost svartpeppar/salladslök
2½ dl färdig tomatsoppa, gärna Kelda Mediterranean
2 msk strimlad salladslök

Så här gör du

Koka tortellinin i buljongen. Rör ut osten i en del av soppan, blanda sedan ner allt med tomatsoppan i buljongen när pastan är klar. Värm utan att ha sönder tortellinin. Strö över löken och servera.


Recept från MåBra.se

Var lite tidig, så sitter och kokar i värmen. Jag älskar min fina datorväska som är 20 år gammal. Den är snodd från min svärfar. Hoppas han inte saknar den :)


Jag fastnar alltid här, varje dag har de nya roliga tårtor och cupcakes.


Här ska det lagas soppa. Torde jag baka bröd?

Snabb lunch i bilen, höll på svälta. Ibland älskar jag enkla saker som lite bönor, ärtor och annat plock.

 

 

 


Kommentarer
Kali

Tack for tipset med MAbra sidan!! De hade sa goda recept....gillar ju tidningen men har inte tankt pa att ga in pa sidan!!



Har du kopt nan cupcake eller tarta darifran nagongang?

2011-06-10 @ 02:40:41
URL:
Carra

Jag älskar den tidningen jag prenumererade på den länge. De har så bra recept

Jag har köpt en choklad tårta och en annan cheesecake i bitar med olika smaker .

2011-06-10 @ 03:08:27
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: