Dill i maten

Skrivet den 2011-07-15 kl 04:38:47 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag bestämde jag mig för att laga mat efter simningen. Jag älskar att simma men hatar att kliva in i vattnet, den första känslan av det kalla vattnet ger mig rysningar redan nu. Men jag vet att en belöning väntar då man är klar med simningen i det varma bubbelbadet bredvid. 

När jag kom hem blev jag sugen på att laga mat och min svärmor hade tagit fram em hel kyckling som jag marinerade och sedan lade in i ugnen i en timme. Till detta gjorde jag en varm potatissallad med dill. Jag älskar dill och hitta receptet från recept.nu. Det är inga konstigheter utan det är potatis med dill, olivolja och sharlottenlök  med lite ost på toppen. Egentligen skulle man använda sig av parmensanost, men jag hade bara annan ost hemma och det gick lika bra. 

Imorn kommer min man hem från Californien och familjen tänkte ha en liten enkel grillning. Jag tänkte baka en efterrätt och jag hitta det perfekta receptet från arla.se. Det är en klassisk Marängtårta som jag ska ha färska hallon och blåbär i och jordgubbar på toppen. Ni får se imorn :)


En liten färgklick på foten




Med osten på toppen så blev det hela underbart gott och enkelt


Mums





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: