Bröllopsåret

Skrivet den 2011-07-19 kl 19:22:59 i kategorin av Jenira
Permalink

Så många bröllop som jag varit på i år har jag nog aldrig upplevt förr och då har vi inte kunnat gå på alla. Igår kom det en inbjudan från en av min mans bästa vänner. De båda är indier och skall ha ett stort bröllop och självaste mottagningen kommer att vara i "National Gallery of Art" OCH den är på min födelsedag. Detta är en dag jag ser fram emot, för jag har inte gått på många icke-bengal bröllop.

Igår gjorde jag ABSOLUT ingenting hela dagen, jag skulle göra hundra saker men måndagar har blivit en städdag för mig. Idag har jag tvingat mig ut ur huset, för jag är alldeles för lat hemma. Jag har suttit och mailat tråkiga CSN och skatteverket och försökt få ordning på min ekonomi. Man blir lite nervös när man ser sparkontot minskar varje dag och igår försökte vi se om man kan spåra vart jag ligger i jobbstatus. Jag förstår inte varför det skall vara så krångligt. Jag känner mig helt knäpp av att inte ha ett jobb och en rullande ekonomi. Men finns bara ett ord och det är: TÅLAMOD

Denna vecka är Libby ledig så idag skall vi träffa upp en annan tjej och käka middag i Bethesda och imorn ska jag och hon ha en heldag som turister i DC. Jag har länge velat gå in i Smithsonian museét och hon ville göra mig sällskap vilket gjorde mig lycklig. Jag har även spanat in ett FAB lunch ställe i DC som jag hoppas kunna tvinga henne att äta där. Sedan måste jag även hitta en långklänning till bröllopet i September för det finns en BCBG butik i Georgetown som jag vill besöka. 

Jag skall även på min första semester till Boston nästa vecka för att hälsa på min kusin som bor där, vilket jag ser fram emot, så nu har jag lite "lined up" innan Augusti :)


Vå fina indiska inbjudan


National Gallery of Art





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: