Trauma upplevelse

Skrivet den 2011-01-22 kl 14:19:59 i kategorin av Jenira
Permalink

Hej svejs!

Häromdagen åkte jag till stan för att köpa ansiktskräm. Jag kan stå i timmar och välja, jag tänkte att det var dags att byta igen. Jag hittar ingen bra natt och dagkräm som passar min hudtyp. Jag har alltid trott att jag är torr, men jag kanske har fel. Det finns bara en lösning. Jag måste boka en behandling för ansiktet och bli fattig. Ska googla lite idag.

I alla fall (jag kom bort mig) så gick jag förbi butiken Weekdays eller var den heter (på väg att köpa det onödigt dyra pendlarkortet). Jag kom på att " jag behöver ju jeans". Det är det värsta jag vet att köpa och att pröva. Men på bordet låg hundratals jeans för 60 - 100 kr styck. Jag kunde ju inte ignorera detta och bestämde mig för att pröva ett par stycken.

Omgång 1: Jag tar den storlek som jag tror jag har. Får ångest när mina vader inte går in i byxerna. Garvar lite åt saken och tänker "klart jag inte är samma storlek som förr".

Omgång 2: Jag tar någon storlek större och märker att jag inte kan få in ett lår. Nu börjar man tänka " ok visst kroppen förändras med åren, det är väl normalt eller?" 

Omgång 3: Jag som är 34-36 i H&M storlek börjar fundera. Så jag gör ett sista försök och tar 5 storlekar större än vad jag trodde att jag hade. Men dessa kunde jag inte knäppa och vissa var för stora att jag drunkna. Jag fattar ingenting. Byxan kostar för i skjortan bara 60 kr "snälla rara, passa bara". Men icke sa nicke. Otroligt frustrerad över situationen slänger jag alla jeans och frågar tjejen som jobbade i butiken:

Säg att det är något fel på byxorna? Hon skratta och sa: Varför tror du att det bara är små storlekar kvar. Finns inga stora storlekar kvar. Puuuuuh tänkte jag, men lite besviken att jag inte fick köpa ett par jeans för 100 kr. 

Märket var Cheap monday. Visserligen vet jag att de är små i storlekarna och jag har två stycken i garderoben som jag inte kan få in vaden i längre. Tro inte att de på den tiden passade mig heller men jag lyckades alltid klämma in mig i den, men jag kunde varken böja eller sätta mig ner. Men jag hade mer tålamod och högre smärtgräns. Men de är en gåva till mina barn. Titta barn vad mamma plågade sig med. Nu när ni är 5 år kanske ni kan komma i dem. Får väl bli ett par shorts till mina 5 åriga barn. 

Jag ska gå dit i morgon med, för det finns bra cheap monday jeans för 400 kr. Men den här gången vet jag vilka storlekar jag skall undvika. 




Kommentarer
Kali

Köpte du någon kräm då?

2011-01-23 @ 01:36:18
URL:
Carra

hahah NEEEEEEEEEEEEEJ!

2011-01-23 @ 11:49:05
URL:
Bobbii

Usch!! Hatar att köpa jeans.. Alltid lika jobbigt även om man vet vad man är ute efter.

2011-01-24 @ 19:42:46
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: