Smala pannkakor

Skrivet den 2011-01-27 kl 23:35:09 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag älskar pannkakor, men man blir ju alltid spyfärdig. Jag hitta ett recept på boveteplättar i tidningen MåBra. Inte många kalorier alls om jag ska vara ärlig. Jag tror att jag skall pröva det i helgen. Man byter ut grädde mot keso och sylt mot färska/frysta bär och sen liten klick honung eller sirap. 

Jag tror starkt på att det är små sakerna som gör skillnaden. Så detta är ett bra alternativ. Varför skippa allt, när det finns andra bra recept. (Recept och bild från MåBra.se)



Ingredienser
2 port


5 msk bovetemjöl 
½ tsk bakpulver
1½ dl lättmjölk, ev. låglaktos
1 ägg
2 tsk flytande smör/olja
2 tsk honung

Servera med:
1½ dl keso mini eller laktosfri
2 dl färska eller frysta bär

Så här gör du

Vispa ihop mjölet och bakpulvret med mjölken till en slät smet. Vispa ner ägget. Pensla laggen med lite av fettet och rör ner resten i äggsmeten. Grädda plättar och ringla över honung.


Idag var det mycket på jobbet, men jag tycker att det är kul, dagen går snabbt och man känner sig aktiv. I morgon är det redan fredag. Jag har inga planer, så jag kommer nog att mysa med en film i sängen. Ska kolla klart på Devil wears Prada och sen en annan film som legat på hyllan ett tag. I helgen blir det städning och träning samt en dejt med mina underbara tjejer. Vi ska äta lite gott och mysa. Sen skall vi göra en chokladfondue och doppa massa frukter. SMASKENS!!

Jag kom på en annan sak som jag prövade i USA, jag minns inte om jag redan har skrivit om detta. Men vet ni vad bubbel tea är? Det är varm eller kall te med kulor i. Jag föredrog te utan dessa bubblor, men många älskar det där. Jag uppfattade bubblorna som lite slemmiga. Men det är en kul idé. Sen pröva jag även Sweet tea från McDonals. Jag har inte ens socker i mitt te eller kaffe, men detta var gott dock otroligt sött. Jag tror bara att man blir mer törstig efter att ha druckit en hel sweet tea, sen är förpackningen så förbannat stor. Så om du vill ha en socker chock, pröva sweet tea. (Bilder från google)




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: