Jakten på lycka

Skrivet den 2011-01-29 kl 12:31:48 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag såg jag programmet, jakten på lycka. Jag älskar roliga journalister. Det är det bästa med deras program. Jag tyckte i alla fall att det verkar vara ett roligt program som ska försöka följa. Idag träffade Journalisten Hanna livs och glädje coachen Mia Törnblom. Jag har sett hennes böcker men aldrig läst dem. Hon verkar vara en glad person, men jag visste inte att hon satte inne för drogmissbruk. Man blir alltid glad av att se henne på TV. Man kanske skulle ta och läsa en bok. 

Bild från Dn.se
Bild från Adlibris.se

Idag är det lördag, sen bästa dagen självklart. Jag blev lite peppad efter programmet, så jag håller på att städa till något som gör mig glad. MUSIK. Eftersom mamma är hemma, så fick det bli indisk musik i hög volym. Allt blir liksom lite roligare. 

Sen ska jag hjälpa min mor att göra Shingara som vi kallar det. Jag kallar dem slavarbete, så himla många steg. Men som sagt med bra musik, är det nog inte så illa.


Kommentarer
Kali

Gillar du Mia Törnblom? Hon är så irriterande positiv och hela hennes approach går mig på nerverna, annars hade jag gärna läst hennes böcker! Du får läsa och berätta om böckerna är värda att läsa! :)

2011-01-29 @ 22:53:26
URL:
Carra

Assså jag anser att det är en gåva att uppskatta livet som hon gör :) Det är en konst att kunna vara positiv och nöjd med sig själv. Hon är så jäkla positiv så du har rätt man blir nästan lite irri. Men jag blir fascinerad av att man kan vara så. Vad hon än tar, vill jag ha lite av det...hehe..

2011-01-30 @ 12:37:32
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: