COS till Sverige yeaaaah!

Skrivet den 2011-01-12 kl 04:18:18 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag läste i Chic.se att COS skall komma till Sverige nu när jag ska flytta. COS ägs av H&M och är en av deras lyxigare varor. Utbudet är mer exklusivt och stilrent. Jag älskar COS kläder, dock äger jag inga själv. Jag har varit inne i butiken i London hastigt och jag såg butiken i Barcelona. Men tills idag har den inte funnits i Sverige. 

Jag kan tänka mig att många tycker att kläderna är överskattade eftersom det billigaste plagget kostar 500 kr. Men jag gillar deras stilrena känsla. Jag gillar självklart inte allt, men det är kul att man kan få möjligheten att handla lite mer kvalitets H&M kläder om man nu skulle vilja det. 

Min favorit "label" som H&M har är deras Trend avdelning. Detta kan man se genom att kläderna är markerade med en ljusrosa "label". De flesta av deras klänningar och tröjor kostar 399 kr och alla butiker har inte trendkollektionen. Jag har inte hittat några när i USA, men om butiken har en trendavdelning så skall den ligga i början av butikens lite finare del. 

Men kul att COS äntligen skall lanseras i Sverige, jag förstår inte varför de väntat så länge. Jag tror definitivt att det finns en marknad i Sverige. Om det är något folkslag som är stilrena så är det svenskarna. Jag kan redan nu säga att svenskar klär sig mycket finare än många jag sett här. Svenskar är kända för att ha bra stil även om vi alla klär oss likadana :)




Bild från Chic.se

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: