Bak-Tant

Skrivet den 2011-01-12 kl 03:49:48 i kategorin av Jenira
Permalink

Hej vänner, 

Idag har jag varit en riktig baktant. Jag bestämde mig för att städa lite och sen dega framför Tv'n som vanligt. Har fått lite rutiner på morgonen och vilka program jag kollar på. Sen så fick jag nog av att lata, så jag bestämde mig för att baka. Jag bakade två stycken Lingonlimpor och en Toscakokos kaka (Min älskade Bobbsie tipsade mig om denna).

Jag verkligen älskar denna kaka (min mamma också). Det är en kladdkaka med ett täcke av en kokos blandning. Himelskt god. Jag måste säga att den blev god, men den smakar ändå inte som den jag gör i Sverige. Kan bero lite på ingredienserna. 




Ni bara måste göra den, den e enkel och god. Tack Bobbsie som tipsa om denna. Recept hittar du här:

http://www.recepten.se/recept/kokos_tosca_kaka.html




Pröva den, du kommer inte ångra dig. Det finns bilder på hemsidan hur man gör.

Sen åt vi lax till middag, med mitt nybakade bröd. Himmelsk gott. Jag har aldrig i mitt liv ätit så ordentligt. När jag bodde ensam, så blev det mest fil och mussli till middag eller en macka. Jag var lat. Men det är jättetrevligt och gott att äta en riktig middag. Kanske inte varje dag, men lite då och då.


Imorn ska jag träffa en tjejkompis och äta middag. Det ska bli trevligt och sen kommer Boo hem dagen efter. Idag har jag även prövat min nya väska. Den e enkel och fin, jag älskar den. Den kommer göra mig sällskap ett bra tag. Jag gillar inte att byta väska så ofta. Jag ville ha en basväska som passar till allt. Jag är nöjd. I morgon ska jag pröva min nya primer, jag återkommer om den då. Lite tips: 

Primer
Jag är en primer freak. Jag kan inte ha smink utan att ha en primer under. Jag har prövat många olika modeller. En av de dyraste var Smashbox primer. Jag tyckte att den var bra, men inte värt ca 400 kr. Jag har även använt Lumene i några år och den är en av mina favoriter. Billig men bra. Passar min hudtyp. Den kostar ca 115 kr. När jag kunnat har jag köpt min abosoluta favorit primer och det är Benefits primer Firmology. Den är prisvärd och ger mig en otrolig fräshhets känsla. 

Men jag kände att det var dags att pröva en ny. Jag hört att Victoria Secrets primer var bra, men jag ville pröva Sephoras egna primer. 


Min nya primer och ögonprimer/conceler (ej prövat än)

Ögonkräm
Ögonkräm är ett måste, eftersom hudlagret under ögonen är tunnare än resten av ansiktet. Så jag använder Benefits eyecon. Jag har använt den i 3 år och den har fungerat för mig. Jag har inte börjat med anti- aging än så länge. Men om några år kommer jag nog att byta ut den mot en mer anti-aging verkande ögonkräm. Men jag älskar denna produkt och den håller ganska länge.








Kommentarer
Bobbii

OH jag älskar din väska honey.. Den är såå fab, just like you.. =) du måste kolla på masterchef Sverige på 4:an, tjejen som driver kalasgott är med i den.. =)

2011-01-13 @ 00:07:44
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: