Vårkläder - Förvirrning

Skrivet den 2011-02-23 kl 21:49:44 i kategorin av Jenira
Permalink

När våren kommer blir jag nästan alltid sjuk. Man tittar ut genom fönstret och ser att solen skiner in i rummet och självklart tar man fram alla de vårkläder som man har lagrat under flera månader. Men problemet är när man kommer ut och känner att luften fortfarande är kall och man nästan önskat att man hade haft kvar finger vantarna. 

När man går runt på stan känner jag ofta mig förvirrad, på ena sidan ser man tjejerna med Goose och fjällräven jackorna och på andra tjejer i ballerina. Det är en tid då alla känns lite förvirrade över vad man ska ta på sig. Man får ju äntligen chans att se snygg ut igen.

Men jag sitter verkligen och tänker hur min vår look skall se ut. Jag har en bild framför mig. Men just nu vill jag bara att det ska bli några plusgrader så att man kan gå utan att frysa om tårna. Då blir jag lycklig. DÅ kanske jag slipper min Goose och kan ha en tjocktröja under min kappa. 

Jag är en såndär som fryser hela tiden, så att frysa ihjäl är plågsamt för mig. Vissa tål mer kyla än andra, det ser man tydligt och klart på stan. Jag önskar att jag hade den förmågan att inte bli sjuk och kunna se lite mer mänsklig ut.

Idag klickade jag hem en svart långkjol från H&M, den var på rea 74 kr och jag ser framför mig, denna slappa kjol med ett vitt löst linne och en söt jeans jacka. Vi får inte glömma Rayban glasögonen. Ohh den dagen.....
(eller så blir det totalt fult, vad vet jag :) hihi )

Idag hade jag på mig något som jag verkligen gillar. Jag är inte så rockig av mig. Men en stil som jag älskar, är att blanda in lite rock vs dandy. Då får jag ändå fram det kvinnliga. Om jag har en rockig top skulle jag kombinera den med spetsiga pumps eller stövletter. Idag hade jag på mig en tröja från forever 21, den var inte så favorit när jag kom hem, men med en svart pennkjol och svarta mocka stövletter. Tadaaa....I like :)

Jag har en vision...




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: