Ny vecka och vårlängtan

Skrivet den 2011-02-07 kl 23:07:52 i kategorin av Jenira
Permalink

Snart kommer Black Swan ut på bio och är ni fan av balett eller bra skådespeleri då ska ni se denna film. Jag tyckte att den var fantastisk bra. Den är lite obehaglig men alla spelar sitt bästa. men man får även se den hårda vardagen för en smal ballerina. Inte en lätt bransch att jobba i.

När vi ändå är inne på ballerinor. Längtar man inte till plus 10 graders värme och att solen skall lysa, så att man kan smyga ut med årets första ballerinor. Jag måste verkligen skaffa mig ett par nya. Ballerinor är det bästa som finns, man känner sig snygg och det är bekvämt. I år skall jag skaffa mig lite färger, jag är juh en tråkig svart människa. Men i år skall jag piffa upp min ballerina garderob till ett par svarta, rosa och ett par beiga. Sen kanske röda :)

Ohhhh vad jag längtar till våren

Bilder från hm.se

Jag vill helst ha ett par beiga i mocka eller lack. Dessa fina från Chloé från Net a porter


Appropå sol, så var jag och tränade i söndags och efter det lunchade jag på Tsatiki i uppsala. Det var så himla fint väder att mina zonnenbrillor kom på för första gången i år. Kanske lite tidigt, men varför inte :)

Ny vecka och nya utmaningar mina vänner. Idag var jag på mitt första pass på friskis och svettis, det var meningen att jag skulle på dans aerobics men HERREGUD vad han körde hårt, jag kände mig nästan svimfärdig, dock hade han så himla bra house musik, men tydligen var han bara vikarie. Synd!

Idag var jag på Åhlens på lunchen på Odenplan och vilket misstag, de hade så himla fina saker. Nu när man inte ska shoppa. Men jag spanada in ett svart siden linne som jag velat ha från Vera. Jag tror att det blir ett sånt där plagg man kan ha till allt. Jag har bestämt att satsa på baskläder mer i kvalite eftersom det är dem man använder mest. Oftast köper jag dyra kläder och har i garderoben, trist liksom. Men denna fina linne skulle passa bra till mina nya kjol som jag fyndade på HM 75 % rea. I like :) Jag såg en röd kavaj idag på rea som jag kanske ska slå till. Jag såg nämligen en härlig bild från Malins blogg i Chic.se på Rachel Bilson. Visseligen var inte kavajen lika fin som hennes, men denna look kommer jag ha på minnet till våren. 

Bild från chic.se


Jag har precis satt på mitt fina favvo lack från Chanel, men den använder jag så mycket att den kommer inom en snar tid ta slut känner jag. Men jag kommer att komplitera den med ett likande lack från Essie. Deras lack är även bra. De har typ miljoner färger på hemsidan, men i USA var det inte lika lätt att hitta dem. I Sverige finns det butiker som säljer ett flertal färger, men här kostar de 150 kr, medan i USA 8 dollar. Det känns ju lite billigare.




Kommentarer
Kali

Vilka fina naglar du har....



Jag vill också shoppa men mitt bagage till USA tillåter tyvärr inte det!!! Synd!!!

2011-02-08 @ 07:04:55
URL:
Carra

Tack, jag får fina naglar av att måla dem, du skulle se de utan lack, helt spruckna. Måste skaffa nagelvård. Hade köpt oljor, men glömt de i USA. SKa köpa det idag.



Jag vet USA limiten suger!Du får shoppa där :)

2011-02-08 @ 09:09:01
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: