Snart är det TGIF

Skrivet den 2011-02-03 kl 23:23:58 i kategorin av Jenira
Permalink

Den här veckan har ju gått så himla fort. Jag har haft massa på jobbet och jag blev medlem på friskis, men har mina hormoner lekt lite hejvilt, så jag vaknat upp svettig på morgonen, klimakteriet redan??

Men jag har haft fantastiskt goda matlådor i alla fall och det är väl något. Idag blev det en blandning mellan allt som fanns i kylen. Men den salladen som jag hade hemma hos Sarah i lördags innehöll:

  • bladspenat
  • körsbärstomater
  • rödlök
  • kärnfria vindruvor
  • avocado
  • russin
  • pinjenötter
Sen tar man i lite citron, salt och peppar och lite balsamvinäger och tadaaaa världens godaste sallad. Idag blev det nästan en sådan. Till den blir det kyckling eller avocado, jag har inte bestämt mig än. Eller varför inte båda. Avocadon lägger jag in i morgon så att den inte bli brun och ruttnig. Sen kom jag på att att jag skall äta tre rätters imorn, så då kanske man vill vara lite mer light på dagen. Vi får se.


Som jag sa innan, imorn blir det mysig tjej movie night. Vi ska äta lax (tror jag) och ta igen massa. Jag såg lite repris på halv 8 hos mig och fick abstinens för chevré igen som är min favorit ost (och Halomi så klart). Men detta recept hade en annorlunda tvist. Så det ska jag pröva imorn. Här hittar man receptet om man är sugen på det med. Det är i alla fall en chevré toast med mango chutney. Yummi!

http://www.recept.nu/1.316696/rikard_stockholm/forratter/ost/chevretoast_med_mango_chutney




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: