Jag är ett mat monster på helgerna

Skrivet den 2011-02-13 kl 22:25:50 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag vet inte vad det är med mig, men jag är definitivt att matmonster på helgerna. Jag joggade rätt bra i lördags istället för att gå på Affron. Men sen när jag ser mat, det finns liksom ingen gräns. Men jag tänker mer, jag tränar för att få äta. Men jag är få himla mätt fortfarande.  Jag kommer förmodligen att sova dåligt av all mat jag har glufsat i mig.

Min mamma har haft gäster idag och jag skulle ta kort på den goda maten, men jag har stått och diskat hela dagen och serverat samt plockat undan, så jag fick liksom ingen tid. SÅ det blev ingen bild. Det är lite synd med tankte på hur gott det såg ut. 

Igår jag jag och Bobbsie hemma hos Mou. Hon hade gjort jättegod pasta plock och tre sorters efterrätter. Man ville ju smaka på allt eftersom det såg så himla gott ut och det bästa var att hon hade gjort chocklad och hallon macarons som hon INTE tog fram för att de blev misslyckade. MEN de var ju så himla goda. Jag tror jag åt minst 5 st. 

Sen tittade vi på några nya avsnitt från Outsourced och jag och Bobbsie skratta så mycket att vi fick ont i magen. Helt klart min humor. 

Idag mös jag en stund med Bobbsie innan hon far till Stockholm och mer än så blev det inte. Jag fick i alla fall lite sol när jag skulle till träningen, men kallt är det verkligen. Men så länge solen skiner så klagar jag inte. (Eller kanske lite)

Jag har kommit in i en " jag- har- inga - kläder mode" och jag vet vad det beror på, det är för att jag inte städat min garderob så jag hittar ju ingenting. I den här kylan vill jag bara ha på mig tjock LÅNG ärmade tröjor. Men i veckan måste jag sortera den så att jag hittar lite kläder. 

Sen vill jag se filmen " Love and other drugs". Jag tror det blir på Onsdagen. (Jag offrar Yogan, verkar liksom vara en bra film) Sen ska jag klämma in Nordiska museét på lördag, måste se utställning Modemakt.  Imorn är det Alla hjärtans dag och tro det eller ej men jag är inte ett stort fan av denna kommersiella dag. Jag ser bara inte poängen med allt rosa tjafs. Men min mamma älskar denna dag av någon konstig anledning, så jag ska försöka hinna med och köpa blommor på vägen hem så att hon blir glad. 

Jag måste blogga mer om mode känner jag, på senaste har jag bara pratat mat mat mat. Så ska avsluta denna mening med att visa en underbar bild som jag hitta på Frida Fahrmans blogg. Denna klänning skulle jag vilja ha på ett sommarbröllop. Helt fantastisk!

Klänning från Alexander Wang
http://www.net-a-porter.com/product/111763


Helgens mys med tjejerna


Det gömde sig något gött under
Hyper goda
Tiramisu glass, min favorit



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: