ANTA MIN NYA UTMANING VINN BIOBILJETT

Skrivet den 2011-02-25 kl 11:08:09 i kategorin av Jenira
Permalink

Hej Vänner!!

Ording och reda är det bästa jag vet, ok kanske inte bästa, men det är kul i alla fall. Sen så gillar jag att ha kontroll. Jag älskar att ha kontroll äver vad jag stoppar i mig. Jag som alla andra har inte alltid disiplinen på top. Men man kan liksom anstränga sig för att få den kontrollen.

Imorse vaknade jag lite innan 6 och började läsa lite på " French Woman don't get fat". Hon är verkligen rolig. Men jag hann bara skumma igenom den innan jag skulle upp. Jag hann se att hon uppmanade en att under en vecka skriva ner vad man äter. Jag tänkte som alla andra, ja ja jag kommer komma ihåg och så fortsätter jag läsa och hon skriver. " Jag vet vad du tänker, att du kommer komma ihåg, men det är inte själva poängen" Hon säger att det handlar om att våga ta ett papper och en penna och skaffa sig en rutin.

Jag har faktikst prövat detta förut, dock var det att jag skulle skriva ner att jag handlade under en månad. Jag tror att jag tog det för långt, jag orkade bara två dagar.

SÅ JAG VILL ATT NI ALLA SKA ANTA DENNA UTMANING MED MIG. KOM IGEN NU!!!

Kan jag, så kan ni och jag hoppas verkligen att ni gör det. Det blir kul och vi kan väl se om det finns någon poäng. Så:

VECKANS UTMANING: Skriva upp allt man äter under en vecka

Då behövs:

- En anteckningsbok (ex 10 kr HM som jag alltid har i väskan. Har du en filofax eller callender, använd den)
- Penna
- Lite engagemang



Mitt mål är att efter en vecka få in ett mail: Där jag vill höra att någon har klarat att göra detta. Tror ni att det låter lätt. VERKLIGEN INTE! Jag har i alla fall inte lyckats hittils.  
Maila mig senaste Söndag den 6/3 och berätta om du tyckte att det var onödigt eller om du tyckte att det var kul.

Vinnaren får ett Bio presentkort på 100 kr. (Den som jag tycker skriver bäst, eller om det nu är en person så får den personen den skickad till sig, glöm inte skriva  namn och adress)

För att vinna, skicka ett par rader till mig vad du kom fram till oavsett vad det är och en veckodags matlista. OCH FUSKA INTE NU. Det är ju för dig vi gör detta. Kul kul kul, eller hur?

Så börja redan idag som mig, inte imorn. Du kan börja senast på måndag. Skicka ett mail till:

[email protected]

Jag förväntar mig lite engagemang nu!!!  Så kom igen. Hur svårt kan det vara. Nästa vecka kör vi ny utmaning!!

Tex:

Fredag 25/2

- Ett glas vatten med citron
- Rågfras med laktosmjölk
- Banan (höll på svälta när jag kom till jobbet)
- Två knäckebröd med lätt räkost och kalkonskiva
- Ett tuggummi
- En bit läkerol (bara ett, sen tog paketet slut)
- En kopp kaffe

KOM IGEN NU OCH GÖR MIG STOLT!!! SKRIV NER SKRIV NER SKRIV NER..och det måste vara en bra motivering. ENGAGEMANG TJEJER!!

Är det så att du misslyckas, skriv till mig varför du slutade, så kan du även vinna kortet om det är en bra motivering.


Kommentarer
Bobbii

Herregud kvinna min lista kommer verkligen bli onyttig om jag börjar idag.. Har redan proppat i mig choklad, läsk och glass.. Är på date idag så Rudy styr dagen. Kan absolut hänga på om jag får börja från imorgon.. =)

2011-02-25 @ 11:58:26
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Carra

Börja imorn det går bra, asså jag blir själv chockad när jag skriver ner allt. Jag åt 5 st branflakes efter maten. ALLT SKA NER PÅ DENNA LISTA!!

2011-02-25 @ 12:11:09
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Sarah

ah, jag började skriva en sådan lista igår. Har ätit sallader i en vecka och gått ner 1kg så hell yeah i'm in on this writing down everything you eat thingy!!!! Må bästa kvinna vinna!!!!!!!!!!!!!

2011-02-25 @ 12:26:34
URL:
Sarah

ah, jag började skriva en sådan lista igår. Har ätit sallader i en vecka och gått ner 1kg så hell yeah i'm in on this writing down everything you eat thingy!!!! Må bästa kvinna vinna!!!!!!!!!!!!!

2011-02-25 @ 12:27:13
URL:
Carra

hehe...jaa men kom ihåg, det handlar inte om vem som äter nyttigt eller nåt. Man ska bara lyckas skriva ner allt. Thats it, jag fick stryka över mitt ETT tuggummi till två.haha

2011-02-25 @ 12:35:50
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Carra

hehe...jaa men kom ihåg, det handlar inte om vem som äter nyttigt eller nåt. Man ska bara lyckas skriva ner allt. Thats it, jag fick stryka över mitt ETT tuggummi till två.haha

2011-02-25 @ 12:35:50
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: