Tomten har lämnat oss

Skrivet den 2011-12-27 kl 06:52:21 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag har haft så mycket att göra att jag inte hunnit säga God jul till alla mina vänner. Jag inte hunnit sätta mig ner för 10 min för att blogga lite.  Det har varit ett par roliga dagar och jag har bakat som en galning till varje event. Jag prövade att göra amerikansk Mac & Cheese med champinjoner och bakade även en prinsesstårta för första gången. Mina saffrans bullar blev GIGANTISKA och jag har även vart med om en liten olycka. 

Olyckan är inte värsta grejen, men den är lite dum och det är mitt egna dumma fel. Jag gick upp på diskbänken för att hämta en påse godis som låg på den översta hyllan. På väg ner halkade jag roligt nog och sidan av mitt revben slog till soffkanten. Men jag ska vara glad att jag ändå inte slog i huvudet någonstans. I början gjorde det bara lite ont men nu har det tyvärr blivit värre och jag kan inte lyfta så mycket. Men jag hoppas att det ska gå över snart. När jag föll visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta för hur dum får man egentligen vara. Jag tänkte lite på vägen ner; tänk om jag ramlar för det är ju ganska högt. Hoppsan sa Nisse och så var på marken. Men som sagt, det kunde vart värre så jag ska vara glad. 

Jag orkade tyvärr inte att göra hemmalagad risgrynsgröt så jag gjorde svenska pannkakor istället och varm choklad på julafton. Dagen innan hade vi även lilla julafton hemma hos mina svärföräldrar och jag fick massa fina julklappar. Ett armband i vitt guld, ett par skor (som jag måste byta för de var för trånga) och en Marc by Marc Jacobs ring (som jag även bytte ut, för att den var för stor) som jag älskar. Jag fick även en ny röd jacka som jag verkligen verkligen gillar. Så tomten måste trott att jag varit snäll i år. 

Imorn ska vi iväg till New York TIDIGT på morgonen med bussen med min Hubbz. Vi ska bara vara där en natt men det räcker väl och hoppas på att hitta roliga saker att göra. Vi får hoppas på OK väder pleaseeee pleaseeee pleaseeeee. 

SNAAART ÄR DET NYTT ÅR.....

Min första prinsesstårta


Kladdkakan till tävligen, tyvärr så vann han men min var god ändå :)


FETA BULLAR


Julafton mys


Min egna korg som jag gjorde till mina svärföräldrar med massa gottigheter




GOD JUL






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: