Lite latino känsla

Skrivet den 2011-12-10 kl 05:19:02 i kategorin av Jenira
Permalink

I torsdags hade vi nacho kväll och idag åt vi på Nandos så det har varit två latino kvällar i rad. Gårdagen blev mycket lyckat, tacos måste vara den enklaste maten att förbereda. Det är väl inte så mycket "laga mat" om man ska va ärlig, men perfekt för en vardagskväll. Jag bakade även en kladdkaka med dajm som jag hade köpt på bazaaren. Yum Yum vad god den var med dajmbitarna och den blev perfekt kladdig. Vad lite vaniljsocker kan göra. Sista helgen i December ska jag och mannen till NYC och då har jag KRÄVT att vi ska besöka butiken "Sockerbit" som säljer SVENSK GODIS och "Laduree" som öppnades i år. Ska passa på att köpa ett ljus och MACARONS så klart. 

Idag fyllde en annan Carolina och Emilio år på jobbet, så jag och Anette köper alltid Baked & Wired cupcakes på allas födelsedagar. De måste nog vara de bästa cupcakes ever, men de är så himla stora. Vi köpte vara 4 st och de räcker för mååånga personer. Efter jobbet träffade jag upp min Boo och han skulle byta ut sin kostym och jag köpte en kofta och ett par byxor. Koftan blev ett YES men byxorna ett NEJ. Jag kan ALDRIG hitta byxor, det är helt omöjligt. Sedan kurrade magen och då det ett besök på NANDOS och höll på dö av mätthet på vägen hem och köpte färska Dounats på en julmarknad fast jag inte kunde andas, men de var värt det. IMORN SKA DET TRÄNAS så att jag kommer in i klänningen.

I morgon ska jag till H&M nära vårt hus och se om kjolen från H&M finns där som jag vill ha till nyår och sedan måste jag hem till mina svärföräldrar och baka tills på söndag då de ska ha en minnesstund för hans mormor som gick bort ett år sedan. Jag måste även hämta upp klänningen som jag ska låna till JULFESTEN. SKA ÄTA SOM EN GRIS, men med stil såklart.



Taco night


Min kladdis med hallon på toppen och Ola hade med sig en kaka oxå.


Säg hej till min nya kompis, the humidifier. Den gör så att luften blir bättre.




Födelsedags cupcakes från Baked & Wire


Bästa snabbmaten i stan


Desert: färska dounts





Kommentarer
Ami

Hej! Åh hamnade här när jag letade efter saaris på Google. Men sedan fastnade jag här och bara fortsatte läsa. Haha. Rolig och bra blogg. ;). Eftersom jag letar efter indiska festklädet, helst saari till min syster som ska gifta sig om två veckor tänkte jag fråga di om du vet ngn bra affär i Sverige där man kan hitta indiska kläder? Hoppas du fortsätter blogga, vill läsa mer om dina äventyr i USA. Tacos kräver ju inte alls mycket tid för att göra som sagt men det är ju sååååå gott! Jag kan nog äta det i en hel vecka. Haha.

2011-12-12 @ 00:20:38
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: