Leftovers

Skrivet den 2011-12-07 kl 04:29:29 i kategorin av Jenira
Permalink

Hello amigas, idag har vädret varit blä här och då vill man vara hemma framför granen och mysa med TV istället för att jobba och det är exakt det jag gjort hela dagen. Jag var på min tredje intervju och jag vet inte riktigt om jag skulle kalla det för en intervju för hon ville träffa mig för att se om jag var en normal människa innan hon kunde referera mig till någon annan. Hon var väldigt trevlig, men hon ville titta på något jag hade skrivit. Nu har jag ju gjort två stora arbeten när jag gjorde min C- uppsats och D-uppsats, men DE ÄR JU PÅ SVENSKA. JAG VISSTE INTE ATT JAG SKULLE BO I USAAAAAAAAAAAAA!

Så jag hade inget att visa, och tjänsten kräver att man ska lämna in något som man skrivit. Så himla irriterande för hon sa att jag var perfekt för rollen, men så klart ska det finnas ett hinder. Jag är inte så bra på att skriva saker på engelska. Blogga är en sak, men att skriva långa texter är inte min grej. Vad ska jag göra?

I alla fall så åkte jag hem efter intervjun och mådde inte tillräckligt bra för att jobba och kom hem för att försöka fixa lite saker, men nej nej nej. Jag hade ont i huvudet och somnade på sängen. Jag skyller på vädret. Sedan bestämde jag för att komma på något fiffigt med gårdagens leftovers. Min man är ett stort fan av Mac & Cheese och jag har alltid förknippat det med fettomat även om det är ganska gott. Så vi gick till Wholefoods som hade en nyttigare variant (men självklart skulle mannen köpa ett orginal paket också). Det var typ Whole Grain Mac & Cheese som man skulle tillägga kött och det hade jag ju hemma (mina meatballs). Resultatet blev gott och jag försökte presentera maten på ett fint sätt eftersom det är en geggig massa. Jag tror att mat om är fint för ögat är roligare att äta. Det behöver kanske inte betyda att det smakar gott, men i detta fall var det väldigt gott. 

När jag var på butiken Marshalls häromdagen och skulle köpa två nya kuddar till sängen, hittade jag plötsligt en bokavdelning men MASSA billiga kokböcker som såg väldigt nya ut. Det fanns säkert 15 stycken olika cupcakes böcker. Men jag hittade två böcker som jag inte kunde gå hem utan, den ena var en indisk kokbok (måste LÄRA MIG) och den andra var en kokbok skola av Martha Stuart (BIG FAN). Hennes bok är helt fantastisk med alla bilder och beskrivningar steg för steg. Detta kommer nog bli min väg att lära mig laga god mat. Sedan fanns det massa böcker om Spanien och Italien, men det får bli nästa gång. Jag ska definitivt bli en samlare. 

Nu ska jag sitta och stirra på datorn för att se om jag kan skriva en lång text på engelska, WHY GOD WHY?



Två kompisar till min samling


Hon visar massa saker steg för steg för Miffosar som mig själv. 


Den indiska boken har fantastiska recept som jag vill lära mig laga.


Mac & Cheese mix


Gårdagens leftovers som jag skurit i bitar för att sedan blanda med mac & cheese blandningen. Det vita är blue cheese.


Härlig geggamoja yummm



Det fanns även lite sötpotatis kvar så jag hade med dem också på sidan med lite bladspenat sallad med körsbärs tomater och hackade mandlar. Det är roligare att äta när man lägger upp maten lite fint. Right?



Kommentarer
Blaggeur

Sist ja kolla va d korta texter du inte kunde skriva haha fick ju cutta bort allt du skrev i uppsatserna.. Röda tråden remember!

2011-12-07 @ 14:59:40
URL:
Carra

Du har rätt, DET VA MITT STÖRSTA PROBLEM!!

2011-12-08 @ 03:32:16
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: