Julmingel i huset

Skrivet den 2011-12-08 kl 03:51:33 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag hade vårt lägenhetscomplex en julmingel fest, vi kom hem lite sent och stresstränade för att kunna äta loss och kom dit i lagom tid innan all mat tog slut. Hur mycket mingel det blev vet jag inte. Vi stod där och glodde på alla människor och kollade på varandra och tänkte, SKA VI? Men båda var så trötta att vi åt maten och begav oss hem. Alla dagar är inte mingeldagar och vi ska mingla massor på Hubby's julfest i helgen. JAG HAR FORTFARANDE inte hittat en klänning. Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Jag har två dagar att klura ut detta problem. Hade jag haft kompisar nära så hade jag lånat en klänning, jag känner inte för att shoppa en klänning för en enda kväll. Jag vill hellre lägga pengarna på nyår istället. På fredag ska jag möta upp mannen för lite shopping, så jag hoppas på att hitta en klänning då (pleaseeeeeee).

Min morgon började dock väldigt hemskt, världens regnväder och jag vågar inte klaga då jag hör min pappa säga "DET FINNS INGA DÅLIGA VÄDER, BARA DÅLIGA KLÄDER". Ja ja far, jag vet, men idag klagade jag inte på regnet utan att en man körde lite väl snabbt bredvid mig och skvätte MASSA äckligt bakterie vatten all over me. Jag var helt genomblöt och funderade starkt på att gå hem, men jag tänkte "What the heck". Så jag gick till jobbet och såg ut som ett troll i håret. Jag fick trösta mig med all god mat som Cateringfirman hade med sig, jag bli knäpp av alla godsaker. De är över allt...DET ÄR NÄSTAN SOM ATT DE JAGAR MIG med alla godsaker. Det är så svårt att ha disciplin. Jag bantar inte, tro mig. Men jag vill välja tillfällen att äta saker. Som idag visste jag att jag skulle på julfesten och då vill jag ju inte proppa i mig massa saker på dagen. På lördag är det massa mat och JAG TÄNKER INTE SNÅLA. 

Imorn skall två par komma över till oss och jag ska ha taco mexicano kväll. Egentligen borde jag ta chansen att laga lite mat, men på en jobbdag så behöver jag mer tid för att laga mat så tacokväll med Margaritas får vara kvällens underhållning. Jag är dock ett stort fan av tacos och har alltid varit det sedan jag åt det första gången i 6:an hemma hos Linnea. Jag tycker att det är enkel mat som är sjukt gott. Jag och Mandy brukade glufsa i oss hemmagjorda Nacho de Lux när vi var hemma hos mig (under plugget). Det måste nog vara den enklaste maten att förbereda. Just för att det är så enkelt måste jag ju göra livet mer komplicerat, så jag tänkte göra lite quesadillas och en dajskladdkaka till efterrätt. Varför låta livet vara enkelt och slippa stressa ?

Nu ska jag läsa min bok, jag är sjukt efter i bokklubben och har halva boken kvar och vi ska ha träff nästa vecka. Måste läsa, får aldrig tid. Ciaooooooooooooooooo



Min besatthet varje morgon och min man kallar detta att för att äta hårt papper (han hatar Cheerios). Ohh well, I still love it :)

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: