Jag skulle anlita en cateringfirma

Skrivet den 2011-12-12 kl 05:00:58 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag var det min mans mormors minnesstunds grej och min svärmor hade bjudit MASSA människor och det fanns massa massa mat. Men jag och några andra sprang runt hela dagen för att fylla på och plocka bort och jag vet inte vad jag gjort, men suttit ner har jag inte gjort. Det värsta är när det hela är över och man ska plocka undan allt och det fick mig att inse att OM jag någonsin kommer ha stora fester i framtiden i mitt eget hus ska jag fasiken anlita några personer från en catering firma för att hjälpa mig laga maten och sköta det mesta under festen. Typiska bengaliska mammor, de kan ALDRIG riktigt ha kul under själva eventet. De ska springa runt som galningar och stressa över alla småsaker. Jag vill inte bli så alls och det är lätthänt då jag är en sådan människa som alltid vill göra allt från scratch och ha kontrol över allt. Men jag insåg idag, NEJ NEJ NEJ. Jag ska slappna av lite mer. Folk kommer kanske uppskatta att det är hemmalagat, men jag tror inte att de uppskattar mindre att man tar lite hjälp av folk och han vara lite mer tid för att vara social under eventet istället för att missa hela FESTEN. Så typiskt min mamma dock. 

Igår var vi på julfesten och jag hade ju lånat en klänningen från Ola för att ha på festen och det var inget fel på den men när jag tog på mig den så blev det bara Blaaaaaaaaaaaaah och jag kände mig inte alls fin konstigt nog. Jag kände att klänningen inte passade min personlighet och jag tvekade ända in i sista sekund då jag sprang in och bytta om till en helt annan outfit. Det blev en svart tubtop och min svarta jobb pennkjol med ett gammalt glittrigt bälte. Jag mådde så mycket bättre och frågade min man: What do you think? och han sa: Now you look happy. Festen var trevlig och maten var OK, men jag gillade nog efterätterna bäst som vanligt. Jag önska man kunde ha förrätter och bara efterätter ibland. 

Imorn är jag ledig, men jag måste upp tidigt ändå för att jag ska på en intervju på Mercuri Urval, ett svenskt consulting company och jag ska träffa självaste Presidenten av företaget vilket gör mig liiiiite nervös men excited på samma gång. Jag hoppas jag kan göra ett bra intryck.
DAGS ATT SOVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA




Den lilla svarta går alltid....




Kommentarer
Kali

Va fint det var med det glittriga bältet!! Det hade jag aldrig tänkt på!! Tjusigt!!

2011-12-12 @ 16:19:07
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: