Do I dress for my husband or do I dress for me?

Skrivet den 2011-12-22 kl 05:42:20 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag har ett dilemma i mitt liv, jag känner inte att jag och min man har samma smak på vad som är fint på mig. Jag letar just nu efter en nyårsklänning och personligen gillar jag en mer sofistikerad chic stil som samtidigt är rätt bekväm så att jag känner att jag flyter omkring. Men om min man fick bestämma skulle han nog välja en mer tajt klänning som är rätt kort och kanske mer sexig. Visst han är ju kille som vem kan klandra honom. Min kompis sa idag, "go for the dress that you like". För när man känner sig fin, utstrålar man självförtroende och det klär mig oftast bättre än när jag känner mig obekväm. Tjejer klär sig ofta upp för sig själv och för andra tjejer. Men samtidigt vill man ju att ens hubby ska tycka att man är fin. Så jag är lite kluven. Vad tycker ni?

Jag hitta en kjol idag, det blev liksom tajt på tajt och jag hatar den kombinationen på MIG. Jag kan inte känna mig bekväm. Min teori är tajt + otajt = bra kombination för min kroppstyp. Men jag hittar inget, allt här som är fint är så himla dyrt och jag vill inte slösa massa pengar på en klänning som jag ska ha en dag. Jag är för snål för det just nu. Det är mitt ilandsproblem just nu. 

Imorn är det torsdag och jag ska ha mitt bokklubbsmöte med två tjejer och sedan ska vi kolla på filmen. Men just nu jag är så himla sugen på att läsa "Män som hatar kvinnor". Man kan få tag på den på engelska, men jag vill verkligen ha den på svenska. Men jag vet inte hur jag ska få tag på den, ska tjata lite på pappa att han ska skicka den. Man har liksom haft tillgång till den hela livet och då har man inte läst den och nu är jag besatt av att få tag på boken, för jag vill inte se filmen innan jag läst boken. 


Chic+bekväm+elegant= Me like även om det kanske är tråkigt för min man :)
Klänning från Asos.se




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: