Borta bra men hemma bäst

Skrivet den 2011-12-29 kl 06:07:27 i kategorin av Jenira
Permalink

Vi var bara borta en natt men vi åkte igår (tisdag) klockan 6.45 på morgonen och kom hem nu (onsdag) 22.30. Det har varit en intensiv resa och vi har verkligen utnyttjat varje sekund och jag är verkligen nöjd med allt vi gjort. Det blev inte som vi hade tänkt oss samtidigt som vi hann bocka av allt vi ville göra. I tisdags regnade det massor och vi åkte hem i mitten efter att ha träffat Hubbz kompis och tog en tupplur i vårt fanatastisk rum. När vi vaknat till lite hade regnet minskat lite och vi begav oss till Kittichai som är en Thai fusion restaurang i SoHo. Jag kan verkligen rekommendera denna restaurang om ni har vägarna förbi SoHo och maten var verkligen super, i alla vad vi beställde. Vi var för mätta för efterrätt (och det händer aldrig) att vi begav oss till Rockerfeller center eftersom regnet hade försvunnit. Vi hade så himla tur med vädret, för det var inte alls kallt och regnet hade spolat bort massa människor. Det var fortfarande massa turister där som vanligt (jullov i USA) men kanske inte lika många ifall regnet inte hade funnits tidigare. Så allt händer för en anledning I guess. Det var så himla mysigt att se den STORA FETA GRANEN och isbanan bredvid den. Vi var för trötta för att åka skridskor men vi tittade på hur de andra åkte ett bra tag innan vi tog taxi hem till hotellet igen. 

Idag tog vi sovmorgon och vädret hade totalt förändrats, det var sol men vinter helt plötsligt. Om det är något jag älskar med hotell så är det väl deras frukostar. YUM YUM YUM! Vi åt en FET frukost och sedan begav oss för att titta på staden. Vi tog metro hela dagen som vi i början tyckte verkade komplicerat men efter ett tag kändes det mer logiskt (eller kanske inte). Första stop var Sockerbit, den svenska butiken i Manhattan och jag fick lyckorusningar när jag såg GOD JUL skylten. Butiken var väldigt enkel och hade ganska få saker, men jag fick hem det viktigaste bland annat VANILJSOCKER YAYAYAY samt lite lösgodis för bussresan. Jag tyckte dock att de hade dåligt med lakrits, men jag var nöjd ändå. 

Sedan gick vi mest runt i New Yorks gator för att titta omkring i olika områden och hamnade av någon anledning på Museum of Sex. Vi betalade inte för att se deras show men vi var ju tvungna att se butiken. Jag hade jätte roligt i butiken för att se alla konstiga och roliga saker. Sedan fortsatte vi promenaden och tittade in i lite olika coola butiker och på vägen såg jag en PUPPY store. Jag dog bokstavligen, de var alla så söta och jag frågade massa frågor och min Hubbz var nog orolig att jag skulle ta hem en puppy hem, men inte den här gången :)
På vägen hem så var vi tvungna att hitta det kända ståndet som säljer Chicken and rice med kebab och det var världens kö för detta, men jag lovar att det var VÄL värt det även om det var svinkallt att stå ute i kylan.

Nu ligger jag i sängen efter bussresan hem och det var verkligen fantastiskt att komma bort från DC. Men att ligga i sängen i värmen helt nyduschad i sitt eget hem, finns det någon bättre känsla?

Jag lägger upp lite bilder imorn från resan, nu ska jag mysa med min bok.


Jag älskar hotell frukost.





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: