Blöt stad med Macarons i handen

Skrivet den 2011-12-28 kl 05:36:59 i kategorin av Jenira
Permalink

Ja då hade man då lite otur med vädret, men men vad ska man göra för NYC är ändå lika spännande regn eller inte och det skulle inte stoppa mig från att hitta Laduree som är rätt nyöppnad här. Vi bor i ett hotell precis bredvid där World Trade Center låg, det är en fantastisk view från vårt fönster och just nu kom vi hem från upper side av Manhattan tillbaka till rummet för att mysa och äta våra macaroons. Vi åkte till Laduree och kön var mil lång men det var väl värt det även om det regnade och sedan träffade upp en av hans nära kompisar för lite lunch. Planen var att vi sedan skulle till Rockerfeller center och åka skridskor men pga regnet tänkte vi att vi istället skulle köpa ett paraply för att se den fina stora granen där, men icke sa Nicke. Det blåste så mycket att vårt paraply gick sönder efter 5 min och jag fick världens skratt attack mitt i allt samma. Inte så kul när jag får sjukt ont av att skratta, så vi tog taxi tillbaka till hotellet.

Efter lite vila ska vi fixa oss lite och våga oss ut igen. Men jag fick mina macarons, vad kan vara bättre än det? Yuuuuuuum filibaba...



Laduree i New York där jag hade svårt att välja smaker.


 


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: