Bara i USA

Skrivet den 2011-12-16 kl 05:58:49 i kategorin av Jenira
Permalink

Är det inte lite komisk att i USA har man knappt någon semester. De flesta som börjar arbeta i USA har (om de har tur) bara 2 veckor semester under hela året. Men min man har 3 veckor eftersom han har jobbat där över 5 år. Men den här människan har bara tagit ut en vecka semester under ett år och sparat en vecka vilket gör att han måste ta ut en vecka innan året tar slut, annars förlorar man de dagarna. Jag tror inte jag känner många som tar ut sin semester för att de är tvungna, fastän vi har 5 veckor semester i Sverige. Jag tycket nästan att 5 veckor var för lite förra året då man alltid tar ut tre veckor under sommaren. 

Idag har det varit en hektisk dag på jobbet och jag kan lova att jag inte har många sådana på jobbet. Men det känns som att de gett mig allt jobb nu när jag ska sluta. Jag önska jag hade fått allt detta jobb lite tidigare och kunnat vara mer sysselsatt innan. Men imorn är det sista dagen för min chef innan kan ska dra till Miami på semester och fira jul med hans familj, så jag var tvungen att köpa något fint till honom. Han har ändå varit en FAB chef och introducerat mig till många. Han är en riktig vin människa så jag åkte till en finare vinbutik i området och frågade efter ett riktigt bra vin som jag hoppas att han ska gilla. Sedan är det secret santa imorn och jag passade på att köpa en flaska vin till min person med, men inte lika dyr. Så det känns skönt att ha det överstökat. 

Jag ska försöka gå hem tidigt imorn så att jag hinner att göra lite ärenden innan jag ska till DC Tjejmiddag hos Ambassadören. Det ska bli kul att träffa alla dessa tjejer imorn men samtidigt lite nervöst då alla kännt varandra ett tag. Jag får ta fram mitt sociala humör så ska det väl gå bra. 

Snart en vecka till jul, helt sjuk vad tiden går snabbt. Vad mycket det kan hända under ett år. 2011 är året jag flyttade till USA, det kommer jag nog aldrig glömma. 


Har julpimpat upp vå ytterdörr lite.


Jag använder mitt nya halsband från H&M lite för ofta, ska nog ha den imorn också.


Har lyssnat sönder Mickael Bubles skiva totalt, helt fantastiskt mysig.


Det var lyx lunch för kunderna idag på HOS.


Jag köpt klart mina presenter för imorn, känns skönt. Den röda påsen är det dyra vinet som skall ges till min chef som är förtjust i vin. 


Min man gjorde sin klassiska thai kycklingm dränkt i jordnötsås. Jag kommer bli tjockis av att vara gift, men har bestämt mig för att träna varannan dag. Jag blivit lite trött igen på att jogga och gymma så jag behöver slöa ner lite annars så kommer jag inte kunna gå tillbaka till gymmet utan att må dåligt. Det ger mig lite tid att göra annat kul. 





Kommentarer
Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=UyYCdKMJfTk&feature=g-all-u&context=G233a3b7FAAAAAAAAMAA



nytt recept kanske :D

2011-12-16 @ 10:09:44
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: