Banankaka

Skrivet den 2011-12-10 kl 22:07:46 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag bakade jag Leilas goda banankaka hos mig svärmor och jag och hon gjorde en cool fruktkorg fast den skulle se ut som en blombukett. Jag tyckte nog att den blev ganska fin när den var klar. Snart är det dags att göra sig i ordning. Känner mig lite lat, men lite bra musik borde få mig i spirit.



Leilas banankaka

Färdigt på: 40 min
Ingredienser

1
dl strösocker
2 dl florsocker
150 g mjukt smör
3 st mogna bananer
2 st ekologiska ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0.5 tsk malen kanel
0.5 tsk malen ingefära
50 g valnötskärnor
smör och ströbröd till formen

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft.

2. Vispa strösocker, florsocker och smör poröst och krämigt.

3. Mixa bananerna och blanda dem i smeten, tillsätt äggen.

4. Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner dem i smeten.

5. Fyll en smord och bröad 24 cm i diameters kakform med löstagbara kanter.

6. Grädda kakan mitt i ugnen, i cirka 30-35 minuter.






Tadaaaaaaaaaa, helt ok för första gången. 

Säg till om ni vill veta hur man gör denna. Jättelätt men mass pill. 





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: