Varför så komplicerat?

Skrivet den 2011-08-24 kl 16:34:04 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag tror att USA vill göra allt de kan för att jag skall vara inlåst hemma. Visserligen så har jag fått mitt social security nummer, men jag gick imorse för att fråga om varför de hade blandat ihop namnet och då sa kvinnan: Its not wrong, it says your name Miss Rahman Carolina. HUH??? Så mitt namn är numera Rahman Carolina. Så tydligen var det fel på jobbvisumet i alla fall fastän vi klagat. Men varför kunde hon då liksom inte fråga mig på direkten, när jag stod där framför henne, eftersom hon tittade på mitt pass i hundra år. 

Jag vet inte vad de jobbar med här, men de vill i alla inte göra det enklare för människor som vill jobba. Jag tycker tyvärr inte att det är så konstigt varför många här jobbar olagligt. Det är nästan så att de vill att man ska göra det. Så vi får se, jag har mitt social sec så jag kan i alla fall börja med det, sedan får jag väl byta mitt namn. 

Usch vad jag inte är van att vakna på morgonen, men snart är det dags. Fast jag kan lova att det är positivt att vakna tidigt på morgonen och ha hela dagen kvar istället för att vara en latis som jag varit de senaste månaderna. Men kanske har folk rätt, jag kommer nog (förhoppningsvis) aldrig att få tillbaka denna tid, dvs att lata 24 timmar om dagen och ha tid för så mycket träning och sömn. 

Vädret här har blivit fantastiskt, nästan vad jag skulle kalla "svensk sommar". Alla här påstår att "Fall" snart skall komma, men om detta är fall så ser jag verkligen fram emot det. Jag har inget emot att ha på mig lite långärmat och koftor. Det är vinter jag inte gillar, men en lång höst har jag inget emot. 


Kö in till Soc Sec Office
Jag som trodde jag kom tidigt


En brev kommer lastat. Jag brukar sätta 3 frimärken för att det inte är någon som kan svara på hur många man skall sätta. Men de brukar iaf komma fram.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: