Matblogg kanske ?

Skrivet den 2011-08-19 kl 19:32:59 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag känner att jag bara bloggar om mat men så är det när man fastar, det enda som är intressant i livet är MAT, resten kan man lägga undan åt sidan. Igår åt jag en fantastisk middag som min man hade lagat. Han lagde butterchicken och yummi vad det blev gott. Jag kunde inte sluta äta och vid sidan hade vi något som vi kallar "chotpoti" som innehåller kidneybönor och annat gott. Till butternut hade vi naan bröd och min mans UNDERBARA sallad med karameliserade valnötter och blue cheese, behöver jag säga mer. 

Idag har jag vaknar och stått i köket hela morgonen, hela familjen har stått och lagat mat. Det är lite förberedelser inför Eid (våran lilla julafton) och inför ikväll. Jag lärde mig även att göra Tandori kyckling (från färdig kryddblandning som man kan köpa i asiatiska butiker)  och som just nu håller på att marineras i kylen och jag gjorde min klassiska marängtårta med bär. Men för att göra den lite annorlunda har jag köpte färdig Lemoncurd som jag ska lägga som ett lager under grädden för att få den lilla syrliga känslan. 

Jag ska ta med mig alla delar, så jag har redan förberett grädden och jordgubbarna i förväg så att när jag kommer på plats bara kan sätta ihop delarna till en FAB tårta :) Hoppas de gillar den.

Nu ska jag till gymmet och röra på mig lite (ORKAR INTE) och sen måste jag plugga bajs teori, jag ska ta ett test nästa vecka. BUUU!!



Anantas speciale


Jag älskar Chotpoti yummi



Baka baka liten kaka


Eftersom det är en marängtårta så måste man givetvis dela på ägg gulan och äggvitan och jag har äntligen blivit bra på det utan att klanta till mig TACK VARE alla matprogram och tips. 


Before


After
Nu är det bara vänta tills den svalnat och sedan ska jag ta med den till festen :)



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: