Lilla fisken i folie

Skrivet den 2011-08-19 kl 00:39:25 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag älskar fisk i folie och jag gjorde ett lite mer krämigare trixt igår. Jag la in laxen i i en folie, saltare och pepprade laxen och hällde på lite citronsaft, sen är det bara och proffa folien med allt som finns hemma. Jag la i:

- Rödlök
- Morätter
- Dill
- Smörklick
- Citronskivor
- Tomatskivor
- En bit stark pepper med frön

Jag älskar att fisken får lite spice i sig, den blir liksom inte stakt men den får en kick i smaken. Sen på slutet när men mosat igen folien lite så hällde jag i lite grädde och YUMMI vad saftig fisken blev. Den skall vara i ugnen mellan 30 - 40 min beroende på ugn. Jag brukar ha 40 min och sedan får stå ute och svalka lite innan man stoppar den i munnen. Till detta gjorde jag en kall dillsås och färsk potatis med dill och scharlottenlök. Som ni ser var temat DILL :)

Jag bakade även en fruktkaka som håller länge om man fryser in den. Jag bakande nog min FÖRSTA fruktkaka, det är sååå min mammas grej att göra men nu får jag ta över hennes bakning också (saknar min mammas mat). 



Det här behövde jag för min laxrätt


Fullproppat


Min första fruktkaka med olika frukter och hackad mandel









Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: