Jag åker hellre karusell

Skrivet den 2011-08-22 kl 23:05:55 i kategorin av Jenira
Permalink

Än att plugga detta tråkiga bla *********. Jag bara måste för på onsdag ska jag dit och även om jag kuggar så måste jag gå dit och visa mitt face för dessa människor. JAG KAN JU KÖRA BIL bättre än 1098987498 andra i detta land, kan de inte bara liksom ge mig mitt amerikanska körkort???

Eller inte, men jag får iaf mumsa på min Vanilla Latte. Jag har verkligen saknat dig Latte, sist jag drack dig var i Boston. Jag saknar även mina vänner hemma i Svea land och min väns man har kommit till Sverige för första gången och massa annat har hänt samt många som har förlovat sig. Men nästa vecka händer det lite här också. Det är bland allat Eid (min första i US) och jag börjar min första kurs här: Business English på måndag. Det är ett event som heter "Chand Raat" som betyder Månens natt typ och man träffas dagen innan Eid och ger henna på varandra och klär upp sig och äter god mat innan självaste MATDAGEN. Man bryter sista fastan tillsammans. 

Jag brukade ha ett litet event med de nämsta vännerna hemma i Sverige vilket var mysigt, så det skall bli intressant och se vad som händer här. Jag ska även träffa alla tjejer och öva på dansen innan den 2:a September. Så Eid veckan blir roligt. Sedan är det Labour day Weekend och många åker bort eftersom de har måndagen ledig den 5:e. Men jag börjar jobba den 6:e så det ska bli spännande och se vad jag kommer att få göra. Jag har bestämt mig för att fortsätta söka jobb i alla fall, för jag vill ha ett heltidsjobb med en fast inkomst. Men detta är en kul erfarenhet tills dess (även om jag får åka låååångt varje morgon). Men jag har i alla fall bokat upp mig på en intervju på en Finans konsultfirma på torsdag och hoppas på att de kan hjälpa mig lite på vägen. Jag var ju som sagt konsult på SEB innan jag fick fast, visserligen hatade jag att vara konsult men det hjälpte mig att få fast till slut :)


Just nu ser karusellen mycket roligare ut....


Chand Raat i Sverige







Kommentarer
Bobby

Tiden rinner iväg så fort... Kommer sakna dig en massa under eid.

2011-08-23 @ 13:51:22
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Kali

Lycka till pa onsdag!!! Du fixar det!! (Laste om earthquake...bra att det inte var nan fara for er)



Kram

2011-08-23 @ 22:30:43
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: